معاون اول رئیس جمهور:
معاون اول رئیس جمهور در جلسه مربوط به آزادراه تهران – شمال گفت: ساخت این آزادراه تاثیر مهمی در صرفه جویی زمان سوخت و آرامش مردم در یک سفر امن و لذت بخش دارد.
به گزارش خبرگزاری اکسیداک محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در جلسه مربوط به آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه از ساخت قطعات نهایی شده این آزادراه با بهترین کیفیت احساس غرور می کنیم تاکید کرد: باید با کمک سازمان برنامه و بودجه کشور و برآورد سازوکار های پرداخت سهم دولت در این آزادراه و راهکار های تامین مالی و تخصیص اعتبارات هر چه سریع تر ساخت بخش های باقیمانده به پایان برسد.
عارف تأکید کرد: ساخت این آزادراه تاثیر مهمی در صرفه جویی زمان سوخت و آرامش مردم در یک سفر امن و لذت بخش دارد.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت جدی تمام ملاحظات و ضوابط زیست محیطی در ساخت آزاد راه تهران ـشمال گفت: سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر نظارت جدی و دقیق باید در موارد ضروری راهکار هایی برای تسهیل روند ساخت این آزادراه ارائه کند.
وی با یادآوری اقدامات انجام شده برای ساخت این آزادراه در دولت دوم اصلاحات گفت: پس از زمان بر شدن ساخت این آزادراه در آن زمان تصمیمات بسیار خوبی در خصوص حل مسائل و نگرانی های محیط زیستی و روش های تامین مالی در آن برهه زمانی گرفته شد.
در این جلسه رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی وزیر راه و شهرسازی روسای سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی دبیر هیئت دولت سخنگوی دولت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان دستگاه های مرتبط حضور داشتند و مقرر شد کارگروهی برای آغاز ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران – شمال با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور بنیاد مستضعفان وزارتخانه های راه و شهرسازی جهاد کشاورزی اقتصاد و نیرو سازمان حفاظت محیط زیست و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود.
در ادامه این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد در خصوص تامین اعتبارات و تعهدات مالی دولت در بخش های باقیمانده قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال روش های تامین مالی آغاز ساخت قطعه ۳ این آزادراه راهکار های تامین مالی تهیه تجهیزات و دستگاه های حفاری تونل و الزامات محیط زیستی بحث بررسی و تصمیم گیری شد.
در پایان این جلسه ضمن اعلام پیشرفت کاری و فیزیکی ۸۳ درصدی منطقه ۲ به طول ۲۲ کیلومتر اولویت بندی و ساخت طرح منطقه ۳ به طول ۵۲ کیلومتر نیز مورد بررسی قرار گرفت.



