الهام از کربلا؛ حضور سیره شهیدان در جشنواره شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر(ع)

الهام از کربلا؛ حضور سیره شهیدان در جشنواره شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر(ع)

الهام از کربلا؛ حضور سیره شهیدان در جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع)

مدیر حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: یکی از راه های همکاری نقش حضرت علی اکبر (ص) در ایجاد روحیه سلحشوری و شهادت طلبی در رزمندگان دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار اکسیداک محمدحامد حرزاده مدیر حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان یزد در دیدار با غلامعلی مدیح دبیر تخصصی جشنواره بین المللی شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر (ع) از سری برنامه های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی حادثه کربلا را الگو و سرمشق شهدا دانست و اظهار کرد: شهیدان با تمسک به سیره امام حسین و خاندانش سختی های جنگ را به جان خریدند و در راه اسلام جان خود را فدا کردند.

حرزاده وصیت نامه شهدا را بیانگر افکار و نیات آنان در هشت سال جبهه حق علیه باطل بر شمرد و گفت: در اکثر آثار به جامانده از شهدا تاسی به حادثه کربلا و حضرت علی اکبر (ع) و یاران باوفایش ابا عبدالله (ع) مشهود است.

وی افزود: آثار شاعران با موضوع تأثیر حضرت علی اکبر (ع) و نقش آن در ایجاد روحیه سلحشوری و شهادت طلبی در رزمندگان دفاع مقدس یکی از راه های همکاری با جشنواره است.

حرزاده با اشاره به یادواره شهدای شاعر استان گفت: زندگی و آثار شاعران شهید که شعر خود را در راه وطن و اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی نوشته اند نه تنها یادآوری فداکاری ها و جانفشانی های این شاعران است بلکه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز کمک خواهد کرد.

حرزاده ادامه داد: ظرفیت های پژوهشی فراوانی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس وجود داد که می تواند در ارتقای سطح کیفی جشنواره تأثیرگذار باشد.

غلامعلی مدیح نیز در این دیدار بر اهمیت هم افزایی و همکاری نهاد های مختلف فرهنگی از جمله موسسه حفظ و نشر ارزش های والای دفاع مقدس در کیفیت برگزاری جشنواره تأکید کرد و گفت: با تعامل بیشتر می توان جشنواره ای با ارزش تر و با محتوای غنی تر و در خور شأن و منزلت حضرت علی اکبر (ع) برگزار کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "الهام از کربلا؛ حضور سیره شهیدان در جشنواره شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر(ع)" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "الهام از کربلا؛ حضور سیره شهیدان در جشنواره شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر(ع)"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه