اهدای کتابخانه شخصی «آذرتاش آذرنوش»

اهدای کتابخانه شخصی «آذرتاش آذرنوش»

کتابخانۀ شخصیِ «آذرتاش آذرنوش» به مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی اهدا شد.

به گزارش اکسیداک به نقل از روابط عمومی مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی، کتابخانۀ «آذرتاش آذرنوش»، استاد برجستۀ دانشکدۀ الهیات و معارف اسلامی و نخستین مدیر گروه ادبیات عرب دانشگاه تهران و عضو فقید شورای عالی علمی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، توسط همسر و فرزندان او به مجموعۀ کتابخانه های اهدایی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی اهدا شد که به صورت مستقل و به نام او نگاه داری خواهد شد و مورد استفادۀ پژوهش گران قرار خواهد گرفت.

این کتابخانه حاوی 4648 جلد کتاب و نشریه و هم چنین فیش ها و یادداشت های تحقیقی اوست که بخش عمده و اصلی آن، در حوزۀ زبان و ادبیات عربی یعنی رشته ای که آن زنده یاد در آن تخصص یافته بود، است.

آذرنوش در نخستین سال های تاسیس مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، به آن جا پیوست و در شمار اعضای هیات علمی آن درآمد و در دهم آذر 1364، به مدیریت بخش ادبیات عرب منصوب شد. از آن پس که شورای عالی علمی مرکز به وجود آمد، در زمرۀ اعضای اصلی آن جای گرفت و تا زمان درگذشت، هم چنان در جلسات شورا حضوری موثر داشت.

آذرنوش، در نیمۀ اکسیداک 1400 در تهران، در هشتادوچهار سالگی از دنیا رفت.

 پایان خبر اکسیداک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اهدای کتابخانه شخصی «آذرتاش آذرنوش»" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اهدای کتابخانه شخصی «آذرتاش آذرنوش»"، کلیک کنید.