بازدید 260 هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه 

بازدید 260 هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه 

اکسیداک/کرمانشاه به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در 6 روز گذشته بیش از 260 هزار گردشگر نوروزی از جاذبه های گردشگری استان بازدید کرده اند. 

داریوش فرمانی در گفت و گو با اکسیداک، با بیان اینکه از 24 اسفند تا پایان روز اول فروردین 260 هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه بازدید داشته اند، اظهار کرد: از این تعداد حدود 135 هزار نفر از جاذبه های طبیعی استان همچون سراب نیلوفر، غار قوری قلعه، آبشار ریجاب و … دیدن کرده اند. 

وی افزود: حدود 73 هزار و 357 نفر هم از جاذبه های تاریخی، 20 هزار و 378 نفر از جاذبه های تفریحی و 19 هزار و 847 نفر از جاذبه های مذهبی استان بازدید داشته اند. 

به گفته این مسیول، جاذبه های دست ساز، فرهنگی و موزه ها نیز در رتبه های بعدی اماکن پربازدیدها قرار دارند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه از اقامت بیش از 28 هزار مسافر نوروزی در استان خبر داد و گفت: حدود 70.44 درصد از کل این آمار در مراکز اقامتی رسمی همچون هتل ها، خانه مسافرها، اقامتگاه های بوم گردی و… اسکان پیدا کرده اند. 

وی تاکید کرد: 25.83 درصد از آمار اسکان استان مربوط به مراکز غیررسمی همچون مدارس و کمپ های شهرداری و 3.73 درصد هم مربوط به مراکز اقامتی اضطراری همچون سالن های ورزشی است. 

فرمانی در ادامه از اجرای 109 فقره بازدید از تاسیسات گردشگری استان طی این مدت هم خبر داد و گفت: این بازدیدها منجر به صدور 19 فقره تذکر، دو فقره اخطار کتبی و چهار فقره تعلیق شده است. 

وی با بیان اینکه شماره 09629 سامانه ملی گردشگری آماده دریافت شکایت گرشگران نوروزی از واحدهای گردشگری متخلف است، عنوان کرد: خوشبختانه از شروع تعطیلات نوروزی تاکنون هیچ شکایتی از واحدهای گردشگری استان دریافت نشده است. 

پایان خبر اکسیداک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازدید 260 هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه " هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازدید 260 هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه "، کلیک کنید.