بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت

بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت

جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور برگزار شد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری اکسیداک، در ابتدای این جلسه حسین مظفر نایب رییس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع، گزارشی از بررسی های کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع درباره وضعیت نخبگان و تولید علم در کشور ارایه کرد.

همچنین محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارایه توضیحاتی درباره وضعیت علمی و آموزشی کشور، به وضعیت رتبه علمی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه پرداخت و بر بهبود وضعیت حقوق و مزایای اعضای هییت علمی و نیز افزایش بودجه در نظر گرفته شده برای دانشجویان دکتری و بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه های کشور تاکید کرد.

وی به افزایش برخی شاخص های علمی و فرهنگی در 2,5 سال اخیر اشاره کرد که از جمله مهم ترین آنها افزایش تعداد مجلات نمایه شده بین المللی کشور از 68 مجله به 101 مجله و نیز اقدامات مثبت فرهنگی در آموزش عالی، اختصاص 5% بودجه دانشگاه ها به امور فرهنگی مطابق برنامه هفتم و تخصیص 110درصدی بودجه دانشگاه ها در 3 سال اخیر است.

وزیر علوم همچنین بر اهمیت رسیدگی به مشکلات معیشتی استادان دانشگاه ها تاکید کرد و آن را مهم ترین عامل مهاجرت نخبگان علمی کشور دانست.

مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم نیز با بررسی آماری وضعیت فرهنگی، اجتماعی و روانی دانشگاه های دولتی در شش کلان مسیله روانی – اجتماعی دانشجویان، توضیحاتی را ارایه کرد.

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نیز گزارشی از مجموعه اقدامات فرهنگی وزارت علوم ارایه کرد و پس از آن اعضای کمیسیون با بیان نظرات خود برای حل مسایل مطرح شده، پیشنهادهای خود را ارایه کردند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت"، کلیک کنید.