تقوای سیاسی – اکسیداک

تقوای سیاسی

استمرار بداخلاقی در مجلس دوزادهم که آیینه تمام نمای ملت است، دستاوردی جز شادی دشمنان و ناامیدی در جامعه ندارد.

به گزارش اکسیداک، روزنامه صبح نو در سرمقاله شماره امروز خود نوشت: اخلاق سیاسی و سیاست اخلاقی دوگانه ای است که به واسطه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این روزها باید بیشتر مورد توجه و مورد نظر قرار بگیرد؛ شاید همزمانی این مهم با ماه مبارک رمضان فرصتی باشد برای بررسی عمیق تر و فلسفی تر رویکرد اخلاقی در سیاست، رویکردی که اگر ظهور و بروز یابد تخریب و توهین را به گوشه ای خواهد راند و رادیکال ها در هر جناح و دسته ای که باشند را از مسیر خود برخواهد گرداند.
اگر چه در رویکردهای طرفدار جدایی اخلاق از سیاست در اندیشه های سیاسی، هر رفتار و وسیله ای برای دست یابی به هدف جایز است اما بر اساس آموزه های اسلامی برای رسیدن به یک جامعه سیاسی نبوی نیازمند توجه به تقوا و دوری از بی اخلاقی هستیم. از این رو و با توجه به اهمیت نکوهش برداشت ماکیاولیستی از کنش سیاسی که در انتخابات اخیر دستمایه برخی برای رسیدن به کرسی های سبز بهارستان قرار گرفت، ماه رمضان و حضور در میهمانی خداوند متعال فرصتی است برای اندیشیدن به تقوا و در درجات بعد فرصت کم نظیری برای شکل دادن به تقوای سیاسی در ساحت فردی و جمعی است که می تواند زمینه ساز دوری از حاشیه سازی در مجلس آینده باشد.
استمرار بداخلاقی در مجلس دوزادهم که آیینه تمام نمای ملت است، دستاوردی جز شادی دشمنان و ناامیدی در جامعه ندارد. مردم که ترکش های بسیاری را در مسیر تشکیل مجلس آینده از سوی دشمنان انقلاب اسلامی خورده اند به دنبال رفع مشکلات شان از طریق اقدامات تقنینی و نظارتی هستند و مجلسی که پس از ماه مبارک رمضان آغاز به کار خواهد کرد با بهره بردن از ظرفیت های این ماه به دور از دوقطبی سازی و حاشیه آفرینی می تواند موثر باشد. ماه رمضان می تواند فرصتی برای خودسازی سیاسیون و به تعبیری فربه شدن در تقوای سیاسی باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تقوای سیاسی – اکسیداک" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تقوای سیاسی – اکسیداک"، کلیک کنید.