توقف برای سوار یا پیاده کردن مسافر و بارگیری در خارج از ایستگاه چقدر جریمه دارد؟

توقف برای سوار یا پیاده کردن مسافر و بارگیری در خارج از ایستگاه چقدر جریمه دارد؟

تخلف «توقف وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر و بار در خارج از ایستگاه های تعیین شده» ۹۰ هزار تومان جریمه دارد.

به گزارش اکسیداک، از اواخر تیرماه سال جاری، مبالغ جرائم رانندگی پس از سال ها و با ابلاغ سرپرست وقت ریاست جمهوری، افزایش یافت تا شاید از این طریق هم نظم ترافیکی افزایش پیدا کرده و هم از وقوع تصادفات جلوگیری شود.

در این میان یکی از تخلفاتی که در موارد متعددی از سوی رانندگان حمل و نقل عمومی و به‌ خصوص رانندگان اتوبوس‌ها مشاهده می‌شود، توقف ناگهانی در خارج از ایستگاه برای سوار و پیاده کردن مسافر است. موضوعی که گاهی به درخواست مسافران انجام شده و گاهی نیز به دلیل تمایل راننده برای سوارکردن مسافر بیشتر انجام می‌شود. اقدامی که برابر مقررات تخلف بوده و مشمول جریمه است، چرا که می‌تواند سبب تصادف با مسافر شود.

در مورد حمل بار نیز همین چالش‌ها وجود دارد و گاهی بارگیری یا تخلیه بار در برخی محل‌ها سبب وقوع تصادفات رانندگی شده است و افزون بر آن سبب اخلال در ترافیک نیز می‌شود.

بر همین اساس، تخلف «توقف وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر و بار در خارج از ایستگاه‌های تعیین شده» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی، ۹۰ هزار تومان جریمه دارد.

همین تخلف در سایرشهرها ۵۰ هزار تومان و در روستاها ۳۰ هزار تومان جریمه در پی دارد. 

برای مشاهده مبلغ جدید دیگر جرائم رانندگی (اینجا) کلیک کنید.

پایان خبر اکسیداک 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توقف برای سوار یا پیاده کردن مسافر و بارگیری در خارج از ایستگاه چقدر جریمه دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توقف برای سوار یا پیاده کردن مسافر و بارگیری در خارج از ایستگاه چقدر جریمه دارد؟"، کلیک کنید.