دوحه: درباره گسترش جنگ در منطقه هشدار داده بودیم

دوحه: درباره گسترش جنگ در منطقه هشدار داده بودیم

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در اظهاراتی تاکید کرد دوحه از زمان شروع جنگ غزه نسبت به گسترش درگیری ها هشدار داده بود.

به گزارش خبرگزاری اکسیداک «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز پنجشنبه و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود گفت: جلسه امروز مهم و مثمرثمر بود و درباره آخرین تحولات غزه گفتگو کردیم.

طبق گزارش شبکه الجزیره آل ثانی اظهار کرد: از زمان شروع جنگ نسبت به گسترش درگیری ها هشدار داده ایم و امروز می بینیم که جنگ به مناطق دیگر نیز کشیده شده است.

وی با اشاره به محاصره ۲۰ روزه شمال نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی افزود: محاصره شمال غزه و بمباران سیستماتیک بیمارستان ها را محکوم می کنیم. همه باید نسبت به مردم بی گناه و غیرنظامیان منطقه روحیه مسئولیت پذیری داشته باشند.

وزیر امور خارجه قطر ادامه داد: درباره اهمیت دستیابی به راه حلی پایدار برای مسئله فلسطین گفتگو کردیم و به عقیده ما راهکار موسوم به ۲ دولتی مرجع اصلی روند صلح است.

وزیر امور خارجه قطر ادامه داد: از نوامبر گذشته ما در تلاش برای دستیابی به توافقی برای پایان دادن به جنگ غزه هستیم و امروز نتایج مذاکرات بلینکن در اسرائیل را بررسی کردیم.  

آل ثانی همچنین افزود: یک تیم مذاکره کننده آمریکایی به دوحه سفر می کند تا راه های دستیابی به پیشرفت در مذاکرات را بررسی کنند. نقش میانجی در صورتی محدود است که طرفی وجود داشته باشد که فعالانه در مذاکره شرکت نداشته باشد و ما در ۲ روز گذشته با مقامات دفتر سیاسی حماس در دوحه دیدار هایی داشتیم.

بلینکن پیش از این نیز با امیر قطر دیدار و درباره تحولات جنگ در لبنان و نوار غزه رایزنی کرده بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دوحه: درباره گسترش جنگ در منطقه هشدار داده بودیم" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دوحه: درباره گسترش جنگ در منطقه هشدار داده بودیم"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه