قلعه نویی: شاید در جام جهانی نباشم، اما تیم ملی باید دو مرحله بالا برود/بارسلونا پارسال جوانگرایی کرد، اما الان ژاوی کجاست؟

قلعه نویی: شاید در جام جهانی نباشم، اما تیم ملی باید دو مرحله بالا برود بارسلونا پارسال جوانگرایی کرد، اما الان ژاوی کجاست؟

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: امروز هواداران واقعی بودند و باعث شدن که تیم برگردد امروز یکی از روزهای خوب ما بود.

به گزارش خبرگزاری اکسیداک  امیر قلعه نویی پیش از پیروزی مقابل قطر در انتخابی جام جهانی در نشست خبری عنوان کرد:  جا دارد از همه مجموعه تیم ملی تشکر کنم. این برد را باید به این عزیزان و ملت عزیز ایران تقدیم کنم. چه کسانی که امروز حضور داشتند و چه کسانی که پای تلویزیون بودند؛ امروز هواداران واقعی بودند و باعث شدن که تیم برگردد. امروز یکی از روزهای خوب ما بود. چهار گل زدیم و چندین موقعیت هم می توانستیم تبدیل به گل کنیم که نشد.

وی افزود: در مجموع بازی خوبی بود. به تیم قطر هم تبریک می گویم. آمدند فوتبال خوبی بازی کردند. چه زمانی که جلو بودند و چه زمانی که بازی مساوی بود. این بازی یکی از بازی های خوب این گروه بود و آسیا از این بازی لذت برد. 

سرمربی تیم ملی سپس با اشاره به بازی نیمه نهایی جام ملت های آسیا و شکست تلخ ۳ بر ۲ مقابل قطر عنوان کرد:  ما بازی قبل را هم که ۳ بر ۲ باختیم بدشانس و کم شانس بودیم. آن روز یک توپ آمد و سه گل خوردیم و کلی موقعیت خراب کردیم. 

سرمربی تیم ملی با تاکید بر ساختار دفاعی مناسب تیم ملی افزود: امروز ساختار دفاعی ما به جز یکی دو مورد بی نقص و بی نظیر بازی کرد. در حمله و گردش توپ هم بسیار خوب بودیم. آنجایی که باید تله گذاری می کردیم عقب می آمدیم و فضا را می گرفتیم و با سرعت جلو می رفتیم. قبلا گفته بودم باید سرعت انتقال ما بیشتر بشود که در این بازی اتفاق افتاد.

او ادامه داد: به همه تبریک می گویم. شاید در این برد کمترین نقش را من امیر قلعه نویی داشتم. به رئیس فدراسیون آقای تاج هیئت رئیسه دبیر کل و .. تبریک می گویم. همه در شرایط سخت تلاش می کنند که فوتبال ایران راهش را پیدا کند. این برد خیلی به ما می تواند کمک کند. تا یکی دو روز می توانیم برای این برد خوشحال باشیم اما باید بعد به فکر بازی با کره شمالی و قرقیزستان در فیفادی بعدی باشیم. امیدوارم با بازی ها و نتایج خوب بتوانیم دل مردم را شاد کنیم. وظیفه ما فقط همین است.

قلعه نویی تاکید کرد: به هر حال بزرگ ترین تیم های دنیا هم نمی توانند یکنواخت بازی کنند. ولی آنجایی که باید خیلی ها به ما کمک می کردند تبر برداشتند و ما را زدند. این جای نگرانی است. استاد جلالی هم می گوید یک مواقعی شاید شرایط خوب نباشد و شما باید کمک کنید. پیشکسوتان آقای فریبا آقای محصص آقای چراغپور آقای رجبی آقای اصغر شرفی و .. خیلی به ما کمک کردند. با آقای شرفی در مراسمی که آقای مهاجرانی هم بود که راه تان را ادامه بدهید و به این حرف ها توجه نکنید. آقای روشن هم انتقاد می کنند ولی خیلی جا ها هم راهنمایی می کنند. از همه پیشکسوتانی که دل شان برای ملت عزیز ایران و فوتبال می‎ سوزد تشکر می کنم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: خیلی ها دنبال حب و بغض زدن هستند. دنبال تسویه حساب هستند. از صدا و سیما گرفته تا موارد دیگر. حالا من نمی خواهم ورود کنم ولی تعجبم از آقای جبلی است که این فضا را به آنها می دهد. ما خیلی ایراد داشتیم ولی ایراد و انتقاد سازنده مطرح کنید نه اینکه بزنید. درنهایت خیلی خوشحالم که با یک بازی خوب سه امتیاز گرفتیم. البته این سه امتیاز برای ما نزدیک به ۹ امتیاز شد چون امارات و قطر سه امتیاز در همین امروز از دست دادند. امیدوارم با دو بازی خوب بتوانیم صعودمان را خیلی زود مشخص کنیم. این بازی دیگر تمام شد. ولی این بازی دیگر فراموش شد. دو بازی دیگر خیلی نزدیک است و ما سه ماه دیگر بازی داریم.

او سپس در واکنش به سوالی درباره جوان گرایی در تیم ملی گفت: حالا شاید به آنها هم به بازی نرسید ما کم کم باید تغییر داشته باشیم ولی تغییری که منتج به نتیجه بشود. بارسلونا سال گذشته جوانگرایی کرد ولی الان ژاوی کجاست؟! (باخنده). تیم ملی اگر می خواهد تغییر نسل داشته باشد باید آرام آرام صورت بگیرد و جوانان در این اردو خیلی ما را امیدوار کردند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: از خبرنگاران عزیز هم که همیشه به ما روحیه داده اند و همیشه پای ثابت بوده اند تشکر می کنم و امیدوارم روز به روز تیم ملی بهتر بشود. من به بچه‎ ها گفته ام شاید من در جام جهانی نباشم ولی مثل همان موقع که ۸ ماه می گفتم که باید ژاپن را ببریم و بردیم و بدشانسی آوردیم شما باید دو مرحله در جام جهانی بالا بروید. این توانایی در این بازیکنان هست. امروز هم نشان دادند. بازی ازبکستان هم همینطور بود. ۴۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کردند و امروز جلوی قطر این فوتبال را بازی کردید. ببینید چقدر ریکاوری خوب بوده. تازه با دو پرواز آنچنانی. هم ریکاوری خوب بوده و هم تمرینات که مقابل تیم قطر دو دوره قهرمان آسیا چنین بازی خوبی انجام دادیم.

ادامه دارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قلعه نویی: شاید در جام جهانی نباشم، اما تیم ملی باید دو مرحله بالا برود/بارسلونا پارسال جوانگرایی کرد، اما الان ژاوی کجاست؟" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قلعه نویی: شاید در جام جهانی نباشم، اما تیم ملی باید دو مرحله بالا برود/بارسلونا پارسال جوانگرایی کرد، اما الان ژاوی کجاست؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه