مردم ماهی قرمز و سبزه خود را در طبیعت رها نکنند

مردم ماهی قرمز و سبزه خود را در طبیعت رها نکنند

اکسیداک/همدان رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل محیط زیست استان همدان گفت: از مردم درخواست داریم در روز طبیعت ماهی قرمز و سبزه خود را در طبیعت، رودخانه و حاشیه راه ها رها نکنند.

 عباس ایزدی در گفت وگو با اکسیداک، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که هر ساله به ویژه در روز طبیعت و روزهایی از سال که مردم به دامن طبیعت پناه می برند با آن مواجه هستیم، بحث رهاسازی زباله و کیسه پلاستیکی و در روز طبعیت در 13 فروردین بحث رهاسازی ماهی قرمز و سبزه در رودخانه ها و طبیعت و حاشیه راه هاست.

وی با اینکه طبیعت، از این رفتارها بیزار است و این امر چهره طبیعت را مخدوش می کند، تصریح کرد: اگر مردم در روز طبیعت قصد رهاسازی ماهی قرمز خود را دارند از آنان درخواست داریم ماهی قرمز عید خود را در میادین دارای حوض شهری رها کنند و این کار را در رودخانه ها و سدها انجام ندهند چرا که این گونه ها اثرات نامطلوب برای طبیعت دارد.

ایزدی با بیان اینکه به مردم توصیه داریم، برای عید به جای سبزه کاشت نهال و بذر داشته باشند و در این رابطه هم فرهنگ سازی کنند، ادامه داد: در صورت کاشت سبزه درخواست می شود مردم سبزه خود را از خود را به دامن طبیعت پرتاب نکنند و دیگران را نیز نسبت به امتناع از این اقدام ترغیب و تشویق کنند.

وی با تاکید بر اینکه در روز طبیعت مردم اقدامات محیط زیست در خصوص گردشگری در طبیعت داشته باشند، خاطرنشان کرد: هنگام گردشگری در طبیعت از آزار و اذیت جانوران، و دستکاری لانه پرندگان و جانورانخودداری کنند همچنین از شکستن شاخ و برگ درختان و نهال هاامتناع ورزند.

این فعال محیط زیست اضافه کرد: پاکسازی محیط پیرامون از زباله پس از ترک محل و انتقال آن به محل باکس زباله شهری، عدم رها سازی زباله ها در دامن طبیعت، استفاده از ابزار مناسب خانگی برای پخت و چپز و استفاده نکردن از شاخ و برگ درختان به جای زغال برای تهیه آتش از جمله مواردی است که توجه به آن ضرورت دارد.

ایزدی همچنین یاد آور شد: گردشگران اگر در طبیعت آتش روشن می کنند، پس از ترک محل حتما از خاموش شدن آتش مطمین شوند.

 پایان خبر اکسیداک 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مردم ماهی قرمز و سبزه خود را در طبیعت رها نکنند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مردم ماهی قرمز و سبزه خود را در طبیعت رها نکنند"، کلیک کنید.