نقد و بررسی دوربین بدون آینه Sony Alpha a7 III1693

مرور:

دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III

دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III

دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III نسل سوم دوربین های A7 این شرکت و مقرون به صرفه ترین دوربین در سری بدون آینه فول فریم سونی است که قابلیت های باورنکردنی آن را به انتخابی بسیار هوشمندانه برای ورود به دنیای بدون آینه سونی تبدیل کرده است. این دوربین با سنسور به روز شده بسیار پیشرفته، هم برای عکاسی و هم برای کارهای فیلمبرداری بسیار خوب عمل می کند. سونی از حسگر اختصاصی Exmor R BSI CMOS برای بهبود عملکرد این دوربین در نور کم استفاده می کند.

این سنسور پیشرفته در کنار پردازنده قدرتمند Bionz X به دوربین اجازه می دهد تا با نورسنجی و فوکوس خودکار با سرعت 10 فریم بر ثانیه عکس بگیرد. این سرعت باورنکردنی تنها چند سال پیش از دوربین های ورزشی بسیار پیشرفته انتظار می رفت. همچنین با استفاده از این سنسور اکنون می‌توانید با ISO 100-51200 عکس بگیرید و ضبط کنید که برای کارهای با نور کم عالی عمل می‌کند. همچنین سیستم فوکوس پیشرفته این دوربین که از نوع Hybrid AF می باشد، ترکیبی از 693 نقطه تشخیص فاز و 425 نقطه تشخیص کنتراست است که یکی از پیشرفته ترین سیستم های فوکوس در بین تمامی دوربین های فول فریم به شمار می رود. در ادامه نگاهی دقیق تر به دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III خواهیم داشت.

ویژگی های مهم بدنه این دوربین

بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است تا از استحکام و سبکی کافی برخوردار باشد، ضمن اینکه پایه فلزی آن نیز نسبت به مدل قبلی بهبود یافته و استحکام بیشتری یافته است تا در برابر لنزهای قدرتمند و سنگین مانند لنز سونی 400mm f/2.8 GM دارای OSS باشد. علاوه بر این، این بدنه برای عکاسی در آب و هوای نامساعد نیز عایق است و می توانید با خیال راحت از آن به عنوان دوربین خبری، منظره یا حیات وحش استفاده کنید. دوربین های بدون آینه نسبت به دوربین های DSLR عمر باتری کمتری دارند. اما سونی در تلاش است تا این روند را تغییر دهد و a7 III را می توان شاهدی بر این ادعا دانست. اکنون باتری NP-FZ100 این دوربین نسبت به مدل قبلی بهبود یافته و با هر بار شارژ می تواند بیش از 700 عکس (طبق استاندارد CIPA) بگیرد.

این دوربین دارای دو اسلات کارت حافظه مجزا است که هر دو از کارت های خانواده SD پشتیبانی می کنند. البته یکی از این دو اسلات می تواند از کارت های فوق سریع UHS-II نیز پشتیبانی کند. این اسلات ها می توانند برای ذخیره فایل های عکس JPEG و RAW به صورت جداگانه یا به عنوان کارت های پشتیبان برای یکدیگر و همچنین برای ضبط فیلم و عکس به صورت جداگانه استفاده شوند. این دوربین دارای پورت USB 3.0 Type-C نیز می باشد که علاوه بر امکان انتقال اطلاعات با سرعت بالا، امکان شارژ دوربین از طریق اتصال USB C را نیز فراهم می کند.

فرصت ها وای فای، NFC و بلوتوث

عملکرد وای فای این دوربین به شما این امکان را می دهد که به سرعت عکس ها و فیلم ها را از طریق تلفن های هوشمند یا تبلت ها به شبکه های اجتماعی و اینترنت ارسال کنید و همچنین می توانید تمام محتوایی را که با دوربین خود ضبط می کنید در رایانه متصل به وای فای دوربین ذخیره کنید. پشتیبان بگیرید اتصال این دوربین به گوشی های هوشمند از طریق نرم افزار مخصوص سونی انجام می شود. اگر تلفن یا تبلت اندرویدی شما از NFC یا Near Field Communication پشتیبانی می کند، کافی است آن را نزدیک دوربین نگه دارید تا فورا تشخیص داده و متصل شوند.

دوربین هایی مانند این معمولا گزینه خوبی برای عکاسی در سفر به حساب می آیند. اگر در سفر عکس می گیرید، عملکرد بلوتوث این دوربین می تواند اطلاعات را از GPS گوشی بخواند و مکانی که در آن عکس گرفته اید را مشخص کند. بنابراین می توانید به راحتی مکان عکس های مسیر و عکس هایی که گرفته اید را در هر نقطه از سفر روی نقشه ببینید. کافی است برنامه PlayMemories خود سونی را باز کنید تا مکان هر عکس را به شما نشان دهد.

یک منظره یاب الکترونیکی با فناوری XGA OLED Tru-Finder EVF در این دوربین طراحی شده است که با وضوح 2.36 میلیون پیکسل و بزرگنمایی 0.78x هم بسیار بزرگ است و هم کیفیت تصویر عالی است. این منظره یاب الکترونیکی علاوه بر عملکرد Focus Magnifier که کمی بعد توضیح داده شده است، می تواند هنگام فوکوس دستی، عملکرد Focus Peaking را نیز در اختیار شما قرار دهد.

در پشت بدنه دوربین شاهد یک صفحه نمایش 3 اینچی با رزولوشن 922000 پیکسل هستیم که با لمس برای کنترل فوکوس و مدیریت آسان تصاویر ضبط شده طراحی شده است. این صفحه نمایش تاشو می تواند تا 107 درجه و تا 41 درجه پایین بیاید، بنابراین مشکلی برای عکاسی در زاویه بسیار بالا یا بسیار پایین نخواهید داشت.

پردازنده و سنسور بسیار پیشرفته

نقطه عطف تغییرات دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III سنسور 24.2 مگاپیکسلی فول فریم پیشرفته آن است. این سنسور دارای فناوری EXMOR R سونی است و در ترکیب با پردازنده BIONZ X این شرکت، کمترین سطح نویز و بالاترین محدوده دینامیکی را در بین سنسورهای کلاس خود دارد. ساختار این سنسور به گونه ای طراحی شده است که سلول های آن به صورت Gapless (عدسی های بدون شکاف روی سنسور) طراحی شده است. این فناوری بالاترین درجه جذب نور و کمترین انعکاس نور را از سطح سنسور دارد و به همین دلیل میزان نور دریافتی توسط این سنسور در محیط تاریک چه در هنگام عکاسی و چه فیلمبرداری بسیار عالی است.

حساسیت این سنسور در بالاترین مقدار خود برابر با ISO 51200 است اما به صورت زوم یا پسوند می تواند به 204800 برسد که برای دوربینی از این دسته حساسیت استثنایی است. این دوربین می تواند محدوده دینامیکی معادل 15 استاپ را ثبت کند. این میزان ضبط نور برای کسانی که با فایل های خام دوربین کار می کنند شگفت آور است. زیرا به ویرایشگرها این امکان را می دهد که جزئیات تصویر را با بالاترین دقت از رنگ های بسیار روشن و بسیار تیره استخراج کنند و تصویری با دقیق ترین سایه ها داشته باشند. علاوه بر این، به لطف پردازنده پیشرفته این دوربین، سونی آلفا a7 III با استفاده از حسگر فول فریم خود می تواند ویدیوهای 4K را مدیریت کند که کمی بعد در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

ترکیب این سنسور و پردازنده به دوربین اجازه می دهد تا با سرعت 10 فریم در ثانیه، در کنار فوکوس و نوردهی مستقل و ثابت، عکسبرداری کند. این سرعت عکاسی می تواند حدود 18 ثانیه (دقیقاً 177 عکس) به طور مداوم دوام بیاورد، که برای کسانی که می خواهند از سوژه هایی با حرکت سریع مانند ورزش عکاسی کنند بسیار مهم است. همچنین، علاقه مندان به عکاسی ماکرو و کسانی که با عملکرد LiveView دوربین خود کار می کنند نیز می توانند هنگام مشاهده تصویر بر روی صفحه نمایش با سرعت 8 فریم در ثانیه عکس بگیرند.

سیستم فوکوس فوکوس خودکار هیبریدی بسیار پرسرعت

سیستم فوکوس 4 بعدی در این دوربین می تواند با استفاده از 693 نقطه فوکوس، هر موضوعی را در کار پیدا کرده و قفل کند. این سیستم فوکوس با سرعت بالا تقریباً 93 درصد از مساحت فریم تصویر را پوشش می دهد. بنابراین، تنها اشیایی که در یک لبه باریک در کنار تصویر قرار دارند، خارج از نمای شارپ نقاط کانونی این دوربین باقی می مانند. البته، اگر می‌خواهید از حالت Live View یا عکاسی دوربین استفاده کنید، 425 نقطه فوکوس که با سیستم تشخیص کنتراست کار می‌کنند می‌توانند به سرعت فوکوس را روی سوژه‌های ثابت یا متحرک پیدا کرده و ردیابی کنند.

یکی از مهم ترین تغییرات دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III نسبت به مدل قبلی همین سرعت فوکوس در سیستم فوکوس هیبریدی این دوربین است. فوکوس فوکوس خودکار هیبریدی پرسرعت در این دوربین دو برابر سریعتر از دوربین قبلی خود است و علاوه بر این، عملکرد آن در نور کم نیز بسیار بهبود یافته است. نکته مهم این است که اگر از لنزهای A-mount سونی با آداپتورهای لنز LA-EA3 یا LA-EA1 استفاده می کنید، می توانید از تمام این نقاط فوکوس در همه دیافراگم ها استفاده کنید و تمامی قابلیت های نورسنجی و فوکوس خودکار همچنان با این لنزها برای شما در دسترس است.

فوکوس با دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III برای تمامی سوژه های متحرک و پرسرعت، از پیاده روی عروس و داماد گرفته تا سوژه های ورزشی مانند مسابقه اسب دوانی و فوتبال، به شما این امکان را می دهد که بدون کوچکترین قفل و ردیابی، نقاط را روی سوژه فوکوس کنید. در حال حرکت همچنین حالت فوکوس نقطه ای انعطاف پذیر پیشرفته نیز برای فوکوس روی سوژه های بسیار سریع مفید است. بنابراین، اگر نقطه فوکوس فعال سوژه را از دست بدهد، فوکوس های کناری فورا فعال می شوند و در کمترین زمان ممکن فوکوس روی سوژه را دنبال می کنند.

این دوربین دارای حالت فوکوس به نام Eye AF است که برای عکاسان پرتره بسیار مهم است. این فوکوس، هم در حالت تک فوکوس AF-S و هم در حالت فوکوس پیوسته AF-C، می تواند چشم های سوژه انسان را تشخیص دهد و فوکوس را تا حد امکان با دقت روی چشم ها حفظ کند.

علاوه بر همه اینها، فوکوس با لمس صفحه دوربین نیز امکان پذیر است. این حالت فوکوس برای عکس های ثابت، عکاسی Live View و عکاسی ماکرو بسیار مهم است. همچنین یک ویژگی کنترل فوکوس به نام فوکوس لمسی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد نقطه فوکوس منظره یاب را با کشیدن انگشت خود روی صفحه LCD دوربین (مانند لمس کردن پد لمسی در لپ‌تاپ‌ها) در حالی که از منظره یاب نگاه می‌کنید، حرکت دهید. اگرچه عملکرد این ویژگی نیاز به تمرین دارد، اما سرعت عمل شما را برای فوکوس روی سوژه های متحرک بسیار افزایش می دهد.

تثبیت کننده سنسور دوربین 5 محوره

لرزش گیر تعبیه شده در دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III یکی از قوی ترین هایی است که در دوربین های DSLR مشاهده خواهیم کرد. برخلاف دوربین های کانن و نیکون، این تثبیت کننده مستقیماً روی سنسور دوربین قرار می گیرد. این ارتعاشات سرعت شاتر را تا 5 استاپ کمتر از حد مجاز خنثی می کند. به این معنی که مثلاً اگر حداقل سرعتی که می توانید با لنز استفاده کنید 1/200 ثانیه است، می توانید با فعال کردن این تثبیت کننده دوربین را تا 1/8 ثانیه با همان لنز کاهش دهید و همچنان بدون لرزش عکس بگیرید.

وجود تثبیت کننده قدرتمند Steady Shot بر روی سنسور این دوربین دو مزیت بسیار مهم دارد. اول اینکه این تثبیت کننده مستقل از لنز است و می توانید آن را با انواع لنزهای غیر استابلایزر یا لنزهای ساخت شرکت های دیگر استفاده کنید. این شامل هر لنز یا لنز ارزان قیمتی است که با استفاده از مبدل روی این دوربین ها نصب می شود. همچنین این ویژگی تثبیت کننده نوری یا اپتیکال برای هر دو حالت عکس و فیلم در دسترس است. در واقع این میزان تثبیت کننده برای فیلمبرداری به شما این امکان را می دهد که بعداً علاوه بر این تثبیت کننده اپتیکال حرفه ای از تثبیت کننده های نرم افزاری برای ثبت تصویری بسیار پایدار و پایدار بدون لرزش استفاده کنید و تصویر آن بر خلاف ویدیوهایی است که با گیمبال ضبط می شوند.

پایه تیراندازی حرفه ای

قابلیت های فیلمبرداری دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III، مانند اکثر دوربین های بدون آینه سونی فول فریم، بسیار پیشرفته تر از آن چیزی است که از یک دوربین انتظار داریم. این دوربین می تواند با استفاده از پیکسل های کل سطح سنسور خود فیلم برداری کند. استفاده از تمامی پیکسل ها علاوه بر ثبت جزئیات عالی تصویر و دقت بالا، تصویری را بدون بزرگنمایی و همچنین کاملا شبیه به آنچه در هنگام عکس گرفتن می بینید به شما نشان می دهد. وضوح فیلمبرداری در این دوربین 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه است و اگر وضوح را به Full HD 1080p کاهش دهید، می توانید از سرعت حرکت آهسته تا 120 فریم در ثانیه (یعنی حدود 4 یا 5) استفاده کنید. بار کمتر از سرعت پخش معمولی). این دوربین از کدک XAVC S یا نمونه برداری 4:2:0 برای ضبط در هر دو وضوح استفاده می کند که برای کسانی که می خواهند بعداً فیلم های ضبط شده را ویرایش کنند مهم است.

فیلمبرداری مستقیما روی کارت حافظه در خود دوربین انجام می شود اما در صورت تمایل می توانید از طریق ضبط کننده های خارجی نیز تصویر را از طریق HDMI ضبط کنید که در این صورت نمونه برداری برابر با 4:2:2 خواهد بود. البته اینها همه فرصت برای فیلمبرداران حرفه ای نیست. دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III می تواند ویژگی های مختلف ویدئو مانند گاما، سطح مشکی، زانویی، تنظیمات رنگ حرفه ای و بسیاری دیگر از جزئیات ویدئو را در حالت ویدئو کنترل کند. علاوه بر این، منحنی های S-Log2 موجود در دوربین های فیلمبرداری رده بالای سونی نیز در این دوربین موجود هستند که همانطور که گفته شد، در کنار دامنه دینامیکی گسترده و محدوده 14 بیتی، جزئیات بسیار خوبی را در نور روشن و سایه های تیز ارائه می دهند .

به آن امتیاز دهید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه Sony Alpha a7 III1693" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه Sony Alpha a7 III1693"، کلیک کنید.