نقد و بررسی دوربین عکاسی بدون آینه کانن EOS M50 Mark II kit 15-45mm1438

بررسی:

دوربین بدون آینه 15-45 میلی‌متری Canon EOS M50 Mark II Kit

دوربین Canon M50 با وزن 587 گرم و ابعاد 116x88x59 مدلی بسیار سبک و راحت می باشد. این محصول در اکتبر 2020 به بازار معرفی شد، اما همچنان جزو محبوب ترین دوربین های موجود در بازار است. در زیر به ویژگی های خاص این دوربین کانن خواهیم پرداخت.

ویژگی های تصویر

در طراحی این مدل یک پردازنده قدرتمند وجود دارد شماره 8 استفاده می شود و بنابراین حداکثر وضوح تصاویر در آن 4000×6000 مگاپیکسل می باشد.

سنسور CMOS این دوربین نیز به نزدیک شدن تصاویر بسیار به واقعیت کمک می کند. نسبت ابعاد عکس های این دوربین می تواند به دلخواه 1:1، 16:9، 3:2 و 3:4 باشد.

می توانید تصاویر این دوربین را در ادامه مشاهده کنید JPEG وخام ذخیره با انتخاب فرمت JPEG، عکس ها در اندازه جمع و جورتر اما با کیفیت بالا ذخیره می شوند و می توانید از آنها در هر رسانه اجتماعی استفاده کنید.

فرمت RAW نیز به گونه ای طراحی شده است که می توانید از عکس ها در نرم افزارهای ویرایش به عنوان عکس خام استفاده کنید.

حالت فوکوس خودکار

یکی از ویژگی های قدرتمند دوربین EOS M50 حالت های فوکوس متنوع و دقیق آن است که این حالت ها عبارتند از:

  • انتخاب یک نقطه
  • به طور مداوم
  • تشخیص چهره
  • تشخیص فاز
  • تشخیص کنتراست
  • پیگیری کنید
  • مجرد
  • چند منطقه ای
  • لمس کنید
  • مرکزی
  • مشاهده مستقیم

عکاسی با این دوربین

یکی دیگر از ویژگی های محبوب این دوربین کانن است کیفیت عکسبرداری بله رزولوشن فیلمبرداری در این دوربین 4k است و قابلیت فیلم برداری با فرمت های H.264 و MPEG-4 را دارد.

برای اطمینان از کیفیت صدا در هنگام عکسبرداری، کانن از میکروفون استریو و بلندگوی مونو در این دوربین استفاده کرده است.

مشخصات فنی

محدوده حساسیت (ISO) در این دوربین بین 100 تا 25600 است و هفت حالت مختلف تعادل رنگ سفید وجود دارد. فاصله کانونی لنز آن نیز از 15 تا 45 میلی متر در نظر گرفته شده است تا بتوانید تصاویری با عمق متفاوت داشته باشید.

محدوده سرعت شاتر از 1.4000 تا 30 ثانیه است و این بازه وسیع به شما کمک می کند تا با تغییر میزان نور ورودی عکس های مختلفی بگیرید. همچنین در حالت عکاسی پیاپی می توانید در یک ثانیه 10 فریم بگیرید و یکی از آنها را انتخاب کنید.

نورسنجی

این ویژگی دوربین اندازه گیری خودکار در حالت های متعدد فوکال و نقطه ای دارد و فلاش داخلی آن می تواند اجسام تا فاصله 5 متری را روشن کند.

البته در صورت نیاز می توانید هر فلاش اکسترنال را نیز روی این دوربین نصب کنید. اگر با استفاده از این روش ها نور مورد نظر را دریافت نکردید، از گزینه جبران نوردهی (3- تا 3+ در 1/3 مرحله) در این دوربین استفاده کنید.

حافظه خارجی

برای ذخیره عکس ها و ویدیوهایی که با این دوربین ضبط می کنید، باید از کارت حافظه SD، SDHC یا SDXC استفاده کنید. شیار کارت حافظه در کنار محفظه باتری و زیر دوربین قرار دارد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 3 اینچی با رزولوشن 1040000 حالت باز شدن جانبی دارد و برای کارایی بهتر به راحتی در کنار بدنه اصلی قرار می گیرد.

از آنجایی که این صفحه نمایش تماما لمسی است، کار با آن بسیار آسان است و با کمک این صفحه می توانید تنظیمات تصویر را در دوربین کنترل کرده و از منظره یاب آن استفاده کنید.

علاوه بر این، چرخش 360 درجه ای این صفحه نمایش به شما کمک می کند تا از آن به عنوان دوربین سلفی و برای برنامه هایی مانند vlogging استفاده کنید.

باتری

این دوربین از باتری لیتیوم یونی به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند که قادر است با یک بار شارژ 305 عکس بگیرد. تجربه نشان می دهد که پس از 30 دقیقه عکاسی، باید باتری را شارژ کنید.

راه های انتقال عکس و فیلم از دوربین

  • استفاده از کارت حافظه و سپس انتقال عکس ها به دستگاه های دیگر
  • از پورت USB دوربین استفاده کنید
  • استفاده از بلوتوث، وای فای و NFC
  • استفاده از کابل HDMI

قابلیت اتصال با تلفن همراه

با اتصال به وای فای یا بلوتوث، می توانید به راحتی بین دوربین و تلفن همراه خود وصل شوید. استفاده از این گزینه سه مزیت مهم دارد:

  1. کنترل از راه دور دوربین از طریق تلفن همراه
  2. با انتخاب گزینه انتقال خودکار عکس ها بلافاصله پس از گرفتن به حافظه داخلی موبایل شما منتقل می شوند.
  3. با فعال کردن GPS موبایل خود می توانید موقعیت هر عکس را ثبت کنید. (لطفا توجه داشته باشید که از آنجایی که دوربین مجهز به سیستم موقعیت یابی نیست، این گزینه تنها زمانی قابل دسترسی است که GPS موبایل روشن باشد.)

به آن امتیاز دهید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی بدون آینه کانن EOS M50 Mark II kit 15-45mm1438" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی بدون آینه کانن EOS M50 Mark II kit 15-45mm1438"، کلیک کنید.