نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن EOS 90D Body1428

مرور:

دوربین Canon EOS 90D Body

دوربین Canon EOS 90D Body ساخت شرکت کانن است که تولید کننده انواع دوربین عکاسی و فیلمبرداری و لوازم جانبی آن می باشد. این دوربین دارای یک برآمدگی در سمت راست بدنه است تا راحت تر آن را در دست بگیرید. این دوربین از سنسور CMOS با دقت 32.5 مگاپیکسل و ابعاد سنسور APS-C استفاده می کند. فرمت عکس JPEG و RAW و پردازشگر تصویر DIGIC 8 کیفیت عکاسی و فیلمبرداری این دوربین عالی و کیفیت فیلمبرداری Full HD تا 60 فریم بر ثانیه می باشد.

سرعت شاتر آن از 1/8000 تا 30 ثانیه و حساسیت آن از 100 تا 25600 قابل تنظیم است.صفحه نمایش آن 3 اینچ با وضوح 1040000 نقطه است. از دیگر ویژگی های آن می توان به فرمت Raw، پردازشگر تصویر DIGIC 8، تایمر خودکار، فلاش پاپ آپ و غیره اشاره کرد. تا پایان این بررسی با چمدان من بمانید.

مطالب پیشنهادی: هزینه دوربین کانن در چمدان من

ویژگی های دوربین Canon EOS 90D Body

طرح

مهم ترین تغییر ظاهری Canon 90D نسبت به نسل قبل، اضافه شدن دکمه هشت جهته در پشت بدنه است. این دکمه که در دوربین های حرفه ای کانن وجود دارد برای تغییر دستی نقاط فوکوس در حین عکاسی از طریق چشمی بسیار مفید است. دو تغییر مثبت دیگر شامل استفاده از نمایشگر با کیفیت مشابه نسل قبل و طراحی بدنه به گونه ای است که همچنان بتوان از باتری نسل قدیمی استفاده کرد. بدنه 90D در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم است. با وجود افزایش سایز، وزن این دوربین نسبت به نسل قبل کاهش یافته و 701 گرم است. در کل تغییرات کوچک اما مفیدی در طراحی 90D نسبت به نسل قبل ایجاد شده است.

سخت افزار و سنسور

مهمترین اجزای یک دوربین سنسور و پردازشگر تصویر هستند. Canon 90D برای اولین بار از سنسور 34 مگاپیکسلی با 32.5 مگاپیکسل موثر استفاده می کند. حداکثر اندازه تصویر در این سنسور 4640 x 6960 پیکسل است که امکان چاپ در اندازه بزرگتر و برش و ویرایش بهتر تصویر را فراهم می کند. این سنسور در کنار پردازنده قدرتمند DIGIC 8 عملکرد بسیار خوبی دارد. علیرغم افزایش حجم تصویر، این دوربین می تواند تا 11 فریم در ثانیه به طور مداوم عکاسی کند. همچنین امکان افزایش ISO به 25600 به صورت استاندارد و 51200 به صورت گسترده وجود دارد. به طور کلی، ترکیب سنسور و پردازنده جدید، قدرت عکاسی 90D را بهبود بخشیده است.

نورسنجی و فوکوس

دوربین Canon 90D دارای 45 نقطه فوکوس متقاطع در حالت منظره یاب است. علاوه بر تعداد زیاد نقاط، قدرت فوکوس نیز بسیار بهبود یافته است. ردیابی چهره حتی در حالت چشم نیز امکان پذیر است. همچنین امکان تغییر دستی نقطه فوکوس در حین عکاسی وجود دارد. اما وقتی شروع به عکاسی یا استفاده از صفحه می‌کنید، با فناوری Dual Pixel به 5481 نقطه فوکوس دسترسی پیدا می‌کنید که به جای روی صورت، روی چشم‌های فرد تمرکز می‌کند. علاوه بر این، سنسور نورسنجی 220000 نقطه ای این دوربین 30 برابر دقیق تر از نسل قبلی است. به طور کلی، 90D قابلیت های فوکوس خودکار پیشرفته ای را ارائه می دهد.

مشخصات دوربین بدنه Canon EOS 90D

طرح ابعاد 141x105x77 میلی متر
وزن 701 گرم
رنگ سیاه
نمایش دادن نوع نمایش TFT LCD
صفحه لمسی ایناهاش
نمایشگر متحرک ایناهاش
ابعاد نمایش 3 اینچ
دوربین پیکسل های موثر 33 مگاپیکسل
مجموع پیکسل ها 34 مگاپیکسل
ابعاد سنسور APS-C
نوع سنسور CMOS
پردازنده شماره 8
فلاش داخلی ایناهاش
میکروفون استریو
سایر امکانات نوع کارت حافظه SD

SDHC

SDXC

خروجی HDMI مینی HDMI
باتری نوع باتری لیتیوم یون
تعداد شلیک در هر بار شارژ 1000
مدل باتری LP-E6N

نقاط ضعف دوربین Canon EOS 90D Body

  • بدن گرم می شود: در حین فیلمبرداری با وضوح 4K، بدنه دوربین گرم می شود که یک پدیده نسبتاً طبیعی است. اما ممکن است برای کاربر آزاردهنده باشد.

نتیجه:

دوربین Canon 90D یکی از دوربین های حرفه ای و قدرتمند در زمینه عکاسی و فیلمبرداری است که نسبت به نسل های قبل پیشرفت چشمگیری داشته است. این دوربین می تواند تصاویری با سایز بسیار خوب 33 مگاپیکسل ضبط کند و فیلم هایی با کیفیت 4K ضبط کند. طراحی متفاوت این دوربین نیز باعث افزایش کارایی آن می شود. سیستم فوکوس بسیار هوشمند و دقیق این دوربین در کنار افزایش سرعت ثبت تصویر، آن را نسبت به مدل های قبلی کانن و اکثر رقبا بهتر کرده است. به طور کلی، 90D نسبت به نسل قبلی دوربین های کانن پیشرفت قابل توجهی داشته و می تواند نیازهای عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای را برآورده کند.

سوالات متداول:

  • عمر باتری Canon 90D چقدر است؟

عمر باتری Canon 90D حدود 1000 عکس در حالت عکاسی است. در حالت ویدئو، عمر باتری حدود 60 دقیقه است.

  • آیا Canon 90D برای عکاسی ورزشی مناسب است؟

بله، Canon 90D برای عکاسی ورزشی مناسب است. این دوربین دارای سیستم فوکوس خودکار 45 نقطه ای است که به شما کمک می کند تا روی سوژه های متحرک فوکوس سریع و دقیق انجام دهید. همچنین می تواند با سرعت 10 فریم در ثانیه عکس بگیرد که برای ثبت لحظات سریع در ورزش عالی است.

5/5 – (1 امتیاز)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن EOS 90D Body1428" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن EOS 90D Body1428"، کلیک کنید.