نقد و بررسی گوشی سامسونگ 256GB – S21FE 5G – رم 8GB – تحویل هفت هفته کاری3816

بررسی:

Samsung Phone 256GB – S21FE 5G – RAM 8GB – تحویل در هفت هفته کاری

طراحی مطابق با سلیقه کاربران

پس از معرفی خانواده گوشی های هوشمند گلکسی اس 20، سامسونگ گلکسی اس 20 FE 5G را به عنوان گوشی مقرون به صرفه ای معرفی کرد که با استقبال خوب مصرف کنندگان مواجه شد. Galaxy S21 FE 5G دومین گوشی مقرون به صرفه این شرکت است که علاوه بر استفاده از مشخصات فنی مشابه با گوشی های پرچمدار خانواده گلکسی S21، قیمت پایین تری نیز دارد. در مجموع سامسونگ سعی کرده طراحی و مشخصات گوشی های سری FE خود را کاربرپسندتر (با استفاده از نظرات کاربران در مورد طراحی و مشخصات فنی) در نظر بگیرد. Galaxy S21 FE 5G در نگاه اول شباهت زیادی به Galaxy S21 5G دارد و تغییرات کمی در طراحی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

در نمای جلویی، ما یک صفحه نمایش یکنواخت مجهز به طراحی Infinity O را می بینیم همانطور که در تصویر می بینید، بریدگی دایره ای در بالا و مرکز صفحه نمایش سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. حاشیه های کوچک دلیلی است که صفحه نمایش نزدیک به 89.6 درصد از نمای جلو را اشغال می کند. این گوشی هوشمند نیز مانند پرچمداران سری S21 از ویژگی امنیتی حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش بهره می برد. حسگر اثرانگشت اپتیکال طراحی شده برای این گوشی با توجه به تست ها و تجربه کاربری، قابلیت ارائه قابلیت بازگشایی بسیار سریع صفحه نمایش را دارد. وزن بسیار مناسب 177 گرمی گلکسی اس 21 FE 5G نه تنها در استفاده طولانی مدت باعث خستگی دست نمی شود، بلکه حس یک گوشی هوشمند پرچمدار و رده بالا را به خوبی منتقل می کند و از طرفی در حین استفاده، احساس افتادن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد با استفاده از مواد با کیفیت و فناوری ساخت پیشرفته، Galaxy S21 FE 5G توانایی پشتیبانی از استاندارد مقاومت در برابر آب IP68 (مقاومت در عمق 1.5 متری آب و مدت زمان 30 دقیقه) را دارد.

سامسونگ در زمینه نمایشگرها پیشگام است

سامسونگ همیشه در مورد صفحه نمایش گوشی های هوشمند حرفی برای گفتن داشته است و Galaxy S21 FE 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست. صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع Dynamic AMOLED 2X با قابلیت نمایش 401 پیکسل در هر اینچ نشان می دهد که صفحه نمایش گلکسی اس 21 FE 5G توانایی ارائه کیفیت بسیار بالایی را دارد. اگر در این قسمت مقایسه ای با Galaxy S20 FE 5G داشته باشیم، باید بدانید که Galaxy S21 FE 5G به پنل قدرتمندتری مجهز شده است که در نهایت کیفیت بهتری را ارائه می دهد. نرخ تازه سازی بسیار خوب 120 هرتزی صفحه نمایش را در مقایسه با صفحه نمایش هایی با نرخ نوسازی 90 هرتز نرم تر و جذاب تر کرده است. البته چنین نرخ رفرشی در هنگام انجام بازی های سنگین و تماشای ویدیوهای باکیفیت در مقایسه با صفحه نمایش هایی با نرخ رفرش 90 هرتز تاثیر زیادی را نشان می دهد. Corning Gorilla Glass Victus نیز از صفحه نمایش این گوشی هوشمند در برابر افتادن و ضربه های احتمالی محافظت می کند.

دوربین های قدرتمند و نام های آشنا

سه سنسور دوربین در پشت گوشی Galaxy S21 FE 5G وجود دارد که روی کاغذ بسیار شبیه به Galaxy S20 FE 5G است. اما بدون شک توانایی ارائه عملکرد بهتر را دارد که عملکرد بهتر آن را مدیون استفاده از پردازنده قدرتمندتری نسبت به گلکسی اس 20 FE 5G است. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.8 تا سنسور ۸ مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، سنسورهای دوربین سه گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند. شاید دوربین اصلی در مقایسه با برخی از گوشی های پرچمدار و میان رده بازار، وضوح چندان بالایی روی کاغذ نداشته باشد، اما باید بدانید که از نظر عملکرد حرف های زیادی برای گفتن دارد. این سنسور به دلیل استفاده از باز شدن دیافراگم مناسب و جذب نور بالا، نه تنها در نور روز بلکه در نور شب نیز توانایی عملکرد بسیار خوبی را دارد. البته داشتن قابلیت نرم افزاری برای حالت عکاسی در شب باعث شده تا نویزهای نور شب (نورهای مصنوعی مانند نور لامپ) تا حد امکان کم شود و در نهایت شاهد تصاویر با کیفیتی باشید.

سنسور تله فوتو نیز به دلیل قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری (بزرگنمایی بدون افت کیفیت) گزینه بسیار مناسبی برای علاقه مندان به عکاسی پرتره است. در نهایت به سنسور فوق عریض می رسیم که طرفداران زیادی در بین کاربران دارد. سنسور دوربین فوق عریض طراحی شده برای Galaxy S21 FE 5G چیزی نیست جز Galaxy S21 5G که نوید ارائه عملکرد عالی را می دهد. در قسمت فیلمبرداری این گوشی قابلیت فیلم برداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. برخورداری از ویژگی بسیار جذاب و کاربردی OIS یا تثبیت کننده اپتیکال تصویر باعث شد تا در هنگام فیلمبرداری و عکاسی تا حد قابل توجهی در تصاویر و فیلم های خروجی شاهد لرزش های ناخواسته باشید. نکته جالب اینجاست که این گوشی هوشمند به سنسور دوربین سلفی قدرتمندتر با وضوح 32 مگاپیکسل در مقایسه با گلکسی اس 21 5G مجهز شده است. و البته فراموش نکنید که دوربین سلفی این گوشی قابلیت فیلم برداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد که دست کمی از سنسور دوربین اصلی این گوشی هوشمند ندارد. .

با خیال راحت بازی کنید و لذت ببرید

Galaxy S21 FE 5G به پردازنده قدرتمند و انحصاری سامسونگ Exynos 2100 مجهز شده است. راندمان انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده قدرتمند هستند با توجه به مشخصات بررسی شده، باید بدانید که گلکسی اس 21 FE 5G توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی در هنگام اجرای بازی های سنگین مانند PUBG Mobile و Call of Duty Mobile. حال استفاده از چنین پردازنده قدرتمندی در کنار صفحه نمایش باکیفیت با قابلیت ارائه نرخ رفرش 120 هرتز، تجربه بازی بسیار جذابی را با این گوشی هوشمند برای شما رقم زده است. باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت نیز انتخاب مناسب و قابل قبولی است که به دلیل وجود پردازنده ای با معماری 5 نانومتری که نسبت به پردازنده های با معماری 7 نانومتری مصرف انرژی کمتری دارد، این امر باعث دوام شارژ 100 درصدی شد. ماندگاری قابل قبول (زمان آماده به کار) در استفاده معمولی نزدیک به دو روز است.

3/5 – (7 امتیاز)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی سامسونگ 256GB – S21FE 5G – رم 8GB – تحویل هفت هفته کاری3816" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی سامسونگ 256GB – S21FE 5G – رم 8GB – تحویل هفت هفته کاری3816"، کلیک کنید.