نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A23 ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت1121

بررسی:

گوشی سامسونگ گلکسی A23 با ظرفیت 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم

سامسونگ با هر بودجه ای گوشی مناسبی دارد. در صورت داشتن بودجه کافی می توانید پرچمداران گران قیمت این شرکت را خریداری کنید. اما اگر نمی خواهید هزینه زیادی بپردازید، گوشی های مقرون به صرفه و میان رده سامسونگ گزینه خوبی هستند. یکی از جذاب ترین محصولات اقتصادی این شرکت، گوشی سامسونگ گلکسی A23 با وجود قیمت مناسب، امکانات رفاهی خوبی را ارائه می دهد. از جمله نمایشگر 90 هرتزی، سیستم عامل اندروید 12، عمر باتری طولانی و دوربین چهارگانه 50 مگاپیکسلی.

در مجموع با توجه به بودجه و نیاز کاربران، سامسونگ گوشی های متنوعی از پرچمدار گران قیمت گرفته تا میان رده و مقرون به صرفه دارد و گلکسی A23 یکی از بهترین گزینه ها در رده اقتصادی است. در ادامه این بررسی همراه چمدان من باشد

ویژگی های سامسونگ گلکسی A23

عملکرد سخت افزار

سامسونگ گلکسی A23 از تراشه میان رده اسنپدراگون 680 استفاده می کند که با فناوری لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده است. این تراشه همان مدلی است که در Huawei Nova 9 SE استفاده شده است.

به لطف این تراشه مدرن و نرخ تازه سازی صفحه نمایش 90 هرتز، A23 می تواند اکثر بازی های محبوب مانند Call of Duty Mobile را به خوبی و بدون تاخیر اجرا کند. این گوشی در نسخه های مختلف با 4 تا 8 گیگابایت رم عرضه می شود و از ارتقای رم نرم افزاری پشتیبانی می کند. به طور کلی، A23 انتخاب خوبی برای کاربرانی است که به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه برای اجرای برنامه ها و بازی های سبک با عملکرد فنی رضایت بخش هستند.

مطالب برگزیده: خرید گوشی سامسونگ در تمامی مدل ها با تخفیف ویژه از فروشگاه های اینترنتی من

دوربین با کیفیت

دوربین اصلی این گوشی شامل سنسور 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) است. همچنین یک دوربین 5 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و دو دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و عکاسی ماکرو با دیافراگم f/2.4 در پنل پشتی وجود دارد. در قسمت جلویی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در ناچ بالای نمایشگر وجود دارد. دوربین اصلی می تواند ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و دوربین سلفی با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. در کل دوربین های این گوشی ترکیب خوبی برای یک گوشی میان رده به نظر می رسند.

کیفیت نمایش

سامسونگ برای کاهش هزینه های تولید گلکسی A23 از پنل LCD به جای پنل AMOLED استفاده کرد. با این حال، مشخصات فنی قابل قبول ارائه شده است. صفحه نمایش 6.6 اینچی با وضوح 1080 در 2408 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 است. نرخ تازه سازی آن نیز 90 هرتز است که پاسخگویی سریع در بازی ها و وب گردی را تضمین می کند. این صفحه نمایش دارای فیلتر نور آبی است و از گوریلا گلس 5 برای محافظت در برابر آسیب استفاده می کند. همچنین دارای گواهی Widevine L1 است که امکان تماشای ویدیو با کیفیت بالا را فراهم می کند. در کل با وجود استفاده از پنل LCD، مشخصات نمایشگر این گوشی برای یک دستگاه میان رده بسیار مناسب است.

عملکرد نرم افزار

سامسونگ در گوشی A23 از سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 استفاده می کند. رابط کاربری One UI در حال حاضر بهترین و بهینه ترین رابط اندرویدی بازار محسوب می شود که می توان آن را روی این گوشی تجربه کرد. این رابط کاربری از نظر گزینه های سفارشی سازی بسیار غنی است و راحتی خوبی را برای کاربر فراهم می کند. سامسونگ حداقل 2 سال آپدیت نسخه جدید اندروید و 4 سال آپدیت امنیتی اندروید را برای این گوشی ارائه خواهد کرد. بنابراین از نظر نرم افزاری کاربران می توانند تجربه رضایت بخشی داشته باشند.

نقاط ضعف گوشی سامسونگ گلکسی A23

  • بدنه پلاستیکی: بدنه این گوشی از پلاستیک ساخته شده است و اگر بدون قاب محافظ از آن استفاده کنید، ممکن است بافت قاب پشتی برای شما کمی ناخوشایند باشد.
  • سیستم صوتی تک بلندگو: برای گوشی هایی در محدوده قیمت گلکسی A23، داشتن سیستم صوتی تک بلندگو کمی عجیب است. مطمئنا گلکسی A23 کیفیت خوبی دارد، اما استریو نیست.

نتیجه گیری:

گوشی سامسونگ A23 با قیمتی در حدود 220 دلار در رده قیمتی گوشی های میان رده قرار می گیرد. اگرچه قیمت ثابتی دارد اما این گوشی نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت های زیادی دارد.

این گوشی مجهز به صفحه نمایش فول اچ دی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، پردازنده هشت هسته ای کوالکام و باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است. با توجه به اینکه ارتقاء سخت افزاری زیادی نسبت به نسل قبلی خود دارد و در عین حال قیمت ثابتی دارد، این گوشی ارزش خرید بالایی دارد و می تواند یکی از بهترین گزینه ها در رنج قیمتی خود باشد.

مطالب پیشنهادی: بررسی قیمت و خرید گوشی موبایل (سامسونگ، اپل، شیائومی و …)

سوالات متداول:

آیا سامسونگ گلکسی A23 ارزش خرید دارد؟

این گوشی یکی از پرفروش ترین گوشی های سامسونگ است که به دلیل داشتن دوربین و سخت افزار خوب ارزش خرید دارد.

آیا محصول بهتری در بازه قیمتی Samsung Galaxy A23 وجود دارد؟

شما نمی توانید محصول سامسونگ بهتری با این قیمت پیدا کنید. اما در برندهای دیگری مانند شیائومی می توانید گزینه های خوبی را در لیست خرید خود قرار دهید.

5/5 – (1 امتیاز)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A23 ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت1121" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A23 ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت1121"، کلیک کنید.