نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE 5G ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت4001

بررسی:

ظرفیت گوشی Samsung Galaxy S21 FE 5G 256 GB RAM 8 GB

پس از شرکت سامسونگ، Galaxy S20 fe وارد بازار شد؛ این موضوع با استقبال چشمگیر هواداران مواجه شد. بنابراین انتظار می رفت گوشی سامسونگ S21 FE 5G با تغییرات جالب تری نسبت به نسخه قبلی عرضه شود. سامسونگ S21 FE در دو مدل Snapdragon 888 و Exynos 2100 وارد بازار شد.

اگر می خواهید گوشی با ویژگی های پرچمدار و با قیمتی مقرون به صرفه بخرید، Galaxy S21 FE بهترین انتخاب برای شماست. اگر قصد خرید گوشی در محدوده قیمت 20 میلیون تومان را دارید; توصیه می شود مشخصات این گوشی را بررسی کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا مشخصات فنی این گوشی را به طور کامل بررسی کنیم.

بررسی مشخصات گوشی سامسونگ S21 FE 5G

در این قسمت مشخصات سامسونگ S21 fe از نظر طراحی، دوربین، ویژگی و غیره مورد بحث قرار می گیرد.

بررسی طراحی گوشی S21 fe

یکی از مواردی که در نگاه اول گلکسی اس 21 FE 5G به چشم می خورد، طراحی شیک و ارگونومیک مناسب برای کار با گوشی است. Samsung S21 fe دارای صفحه نمایش 155.7 x 74.5 است که بزرگتر از S21 است. وزن گوشی سامسونگ S21 fe حدود 177 گرم است که به این معنی است که محصولی سبک و راحت است.

ضخامت آن 7.9 میلی متر است و بدنه آن از پلاستیک ساخته شده است. در قسمت پایینی سامسونگ S21 fe پورت Type-C و سینی سیم کارت در کنار آن قرار گرفته است. این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی می کند اما فضای رم ندارد. تمامی دکمه های گوشی Samsung S21 fe در سمت راست گوشی قرار گرفته اند و در بالای گوشی نیز یک میکروفون تعبیه شده است.

به طور کلی، این گوشی منحنی منحصر به فردی دارد که در نوع خود زیبا است. البته لازم به ذکر است که جک هدفون 3.5 میلی متری ندارد و باید توسط مبدل یا هدفون گلکسی بادز 2 پرو استفاده شود. استفاده شده نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد داشتن گواهی IP68 است که از نفوذ ذرات آب و کثیفی جلوگیری می کند.

نرم افزار و رابط کاربری Samsung S21 fe

این گوشی با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4 عرضه شده است. طبق انتشار نسخه 4 این رابط کاربری، سامسونگ امکان تغییر آیکون، پس‌زمینه و پالت رنگ منو را فراهم کرده است. همچنین تعدادی ویجت قابل شخصی سازی نیز در این نسخه منتشر شده است.

کمپانی کره ای سامسونگ همواره بر روی صفحه نمایش تمرکز کرده است و این گوشی از صفحه نمایش Dynamic Amoled 2X بهره می برد. رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است و نرخ تازه سازی صفحه نمایش به 120 هرتز می رسد. البته می توانید در قسمت تنظیمات آن را تغییر دهید. با استفاده از ویژگی Dark Mode می توانید میزان نور را به میزان قابل توجهی کاهش دهید تا در عمر باتری صرفه جویی کنید.

بررسی عملکرد دوربین گوشی S21 fe

شرکت سامسونگ تغییر خوبی در دوربین سلفی و اصلی این گوشی ایجاد کرده است که می توان به جایگزینی دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با دوربین 32 مگاپیکسلی اشاره کرد. با این گوشی می توانید از قابلیت فیلم برداری 4K بهره ببرید. از مشخصات این گوشی می توان به سنسور اصلی سامسونگ S21 FE 12 مگاپیکسلی، لنز عریض 26 میلی متری، تثبیت کننده نوری، دوربین تله فوتو، اندازه سنسور 1/1.76 اینچی و فوکوس خودکار اشاره کرد.

تصاویر گرفته شده با این دوربین کنتراست و کیفیت بالایی دارند. به لطف دامنه پویا، رنگ های تیره عمق زیادی دارند و رنگ های روشن واقعی تر به نظر می رسند. یکی دیگر از ویژگی های این گوشی محبوب حالت شب دوربین است که نوردهی را متعادل می کند و جزئیات فوق العاده ای از موضوع عکاسی به شما می دهد.

بررسی باتری سامسونگ S21 fe

تغییر دیگری که در سامسونگ اس 21 FE نسبت به گلکسی اس 21 به چشم می خورد، افزایش ظرفیت باتری این گوشی است. البته به دلیل پهن تر بودن صفحه نمایش، این اقدام سامسونگ کاملا منطقی است. جنس این باتری لیتیوم یونی است که نمی توان از آن انتظار سرعت شارژ بالایی داشت. سرعت شارژ آن 25 وات است که سرعت بدی نیست.

در صورت استفاده معمولی، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در تمام طول روز دوام می آورد. مثلا اگر یک ساعت با او کلاف دیوتی بازی کنید حدود 20 درصد از شارژش کم می شود. هنگام خرید Samsung S21 Fe، باید یک آداپتور شارژر 25 واتی نیز تهیه کنید. اگر این گوشی را با یک شارژر 25 واتی شارژ کنید، شارژ کامل آن فقط یک ساعت و ربع طول می کشد. یکی از ویژگی های جالب سامسونگ S21 Fe شارژ معکوس بی سیم است. بنابراین می توانید دستگاه هایی مانند ساعت های هوشمند و هدفون های بی سیم سامسونگ را شارژ کنید.

بررسی بلندگوی سامسونگ S21 fe

سامسونگ S21 Fe دو بلندگو دارد. یک بلندگو در بالای صفحه مکالمه و بلندگوی دیگر در پایین گوشی قرار دارد. البته هنگام پخش موسیقی یا فایل صوتی، صدای خروجی به صورت استریو پخش می شود و از هر دو بلندگو استفاده می شود. گوش دادن به موسیقی با Samsung S21 fe تجربه لذت بخشی است.

مشخصات سخت افزاری سامسونگ S21 FE

همانطور که اشاره کردیم گلکسی S21FA در دو مدل شامل Qualcomm Snapdragon 888 و Exynos 2100 عرضه شد. مدل مورد بررسی ما از تراشه Exynos 2100 مجهز به CPU 8 هسته ای استفاده می کند که در هنگام انجام کارهای سبک از هسته های ضعیف تری استفاده می کند. اما وقتی بازی ها و کارهای سنگین را اجرا می کنید، از تمام قدرت هسته استفاده می کند. عملکرد این گوشی از نظر پردازش بسیار خوب است و در محیط های مختلف از آن عقب نمی ماند. اگر اهل عکاسی و فیلمبرداری هستید، بهتر است نسخه 256 گیگابایتی تهیه کنید. زیرا این گوشی از میکرو رم پشتیبانی نمی کند.

قیمت گوشی سامسونگ S21 fe

این گوشی دیرتر از حد انتظار عرضه شد. البته در قیمتش تفاوتی نداشت و شبیه S20F بود. در زمان عرضه Samsung S21 fe، قیمت آن حدود 699 دلار بود که انتظار می رود پس از مدتی کاهش یابد. البته به دلیل نوسانات قیمت ارز نمی توان قیمت دقیقی برای آن تعیین کرد. در زمان نگارش 23 خرداد 1402 در فروشگاه اینترنتی موبایل فروشگاه های اینترنتی با 30 درصد تخفیف به قیمت 19700000 تومان به فروش می رسد. به لطف استفاده از تراشه های گوشی های پرچمدار در S21 FE، این گوشی گزینه خوبی برای بازی و انجام کارهای سنگین است.

ارزش خرید S21 FE 5G

صفحه نمایش گوشی سامسونگ تجربه کاربری فوق العاده ای را در حین بازی و تماشای فیلم به ارمغان می آورد. اگر به عکاسی و فیلم علاقه دارید کیفیت تصویر در این گوشی تمامی نیازهای شما را برآورده می کند. اگر می خواهید از امکانات یک گوشی پرچمدار با بودجه کم استفاده کنید، سری FE نمونه بارز این گوشی است. با توجه به ویژگی های ذکر شده می توان گفت ارزش خرید S21 FE 5G بسیار بالاست اما در نهایت شما هستید که باید در این زمینه تصمیم بگیرید. (خرید گوشی سامسونگ)

حرف آخر

اگر می خواهید گوشی با ویژگی های شاخص و قیمت مناسب داشته باشید، بهتر است S 21 FA این گوشی یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار است که بهترین تجربه بازی و عکاسی را در اختیار شما قرار می دهد. در قسمت پردازش گوشی باید به نحوه عملکرد آن در درازمدت توجه کنید اما در حال حاضر با مشکلی مواجه نیست. شما می توانید این گوشی را با نازلترین قیمت در بازار از بهترین سایت خرید گوشی فروشگاه های اینترنتی سفارش دهید.

3.8/5 – (16 امتیاز)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE 5G ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت4001" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE 5G ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت4001"، کلیک کنید.