نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE 5G ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت4104

مرور:

ظرفیت گوشی Samsung Galaxy S23 FE 5G 256 GB RAM 8 GB

گوشی های سری FE سامسونگ از نظر امکانات شباهت زیادی به گوشی های پرچمدار سامسونگ دارند اما با قیمت کمتری تولید و به فروش می رسند. ما این کار را در این قسمت انجام خواهیم داد گوشی سامسونگ S23 FE تا در مورد مشخصات آن بیشتر بدانید و بررسی کنید که آیا گوشی سامسونگ S23 FE ارزش خرید دارد یا خیر.

مشخصات گوشی سامسونگ S23 FE را بررسی کنید

این بخش سامسونگ گلکسی S23 FE را از نظر طراحی، نمایشگر، باتری و دوربین بررسی می‌کند:

  • کیفیت طراحی و ساخت s23 fe

اولین چیزی که مخاطب با دیدن این گوشی متوجه آن می شود تغییر ظاهر آن نسبت به گوشی نسل قبلی خود یعنی s23 fe است. ظاهر گوشی با طراحی نسبتا خمیده دارای جزیره دوربین بزرگی است که شباهت زیادی به گوشی های سری S23 دارد و در بسیاری از موارد تفاوت چندانی با این گوشی ندارد.

بدنه پشتی این گوشی کاملا صاف و یکپارچه است و به دلیل حذف جزیره، برآمدگی این گوشی کمی بزرگتر شده و طراحی صافی دارد. لبه های کناری این گوشی کمی خمیده هستند، اما این لبه ها از Samsung s21 fe تیزتر هستند. پنل پشتی این گوشی شیشه ای است که برای محافظت بیشتر لایه ای از گوریلا گلس 5 بر روی آن تعبیه شده است. طراحی مات s13 fe باعث می شود کثیف یا لک شدن آن آسان نباشد. در پشت این گوشی سه لنز دوربین به صورت عمودی یکی زیر دیگری قرار گرفته اند و اطراف این لنزها برای زیبایی بیشتر با قاب آلومینیومی پوشانده شده و فلاش LED این گوشی نیز در کنار سه لنز دوربین قرار گرفته است.

گوشی S23 FE قطر بیشتری نسبت به گوشی نسل قبلی خود یعنی s21 fe دارد و وزن 209 گرمی آن 32 گرم وزن بیشتری نسبت به گوشی نسل قبل دارد. یکی از دلایل افزایش وزن این گوشی استفاده از شیشه در ساخت این مدل گوشی سامسونگ است. رنگ های گوشی های s23 fe بسیار زیبا هستند و تنوع رنگی بسیار بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارند. این رنگ ها عبارتند از سبز، کرم، آبی نیلی، نارنجی و مشکی.

هنگام خرید گوشی موبایل s23 fe; اگر بخواهیم لبه های کناری این گوشی را بررسی کنیم باید بگوییم که در لبه سمت راست آن دکمه های پاور و تنظیم صدا و در لبه بالایی این گوشی یک میکروفون و یک پورت سیم کارت قرار دارد که می توانید از هر دو استفاده کنید. از دو سیم کارت به طور همزمان استفاده کنید. اسپیکر اصلی، میکروفون و پورت Type-C در لبه پایینی این گوشی دیده می شود.

در طراحی صفحه نمایش گوشی s23 fe سایز صفحه نمایش 6.4 اینچ است و شرکت سامسونگ برای این نسل از گوشی ها از پنلی با حاشیه نسبتا زیاد استفاده کرده است که حدود 83.2 درصد از پنل نمایشگر را به خود اختصاص داده است. در آخرین بررسی این قسمت به این نکته اشاره خواهیم کرد که در ساخت این گوشی از گواهی IP68 استفاده شده است که می تواند نفوذ و فشار آب را تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه تحمل کند.

  • کیفیت صفحه نمایش Galaxy S23 FE

گوشی Galaxy S23 FE دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی با پنل AMOLED پویا 2X است. وضوح صفحه نمایش آن 2340 در 1080 پیکسل است و از استاندارد HDR10+ پشتیبانی می کند. پنل استفاده شده در گلکسی اس 23 FE تفاوت چندانی با سایر مدل های سامسونگ اس 23 ندارد. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی جدید به 1450 نیت می رسد که کمی کمتر از گوشی نسل قبل است. اما این میزان روشنایی صفحه نمایش به قدری زیاد است که حتی در هنگام کار با آن در زیر نور مستقیم خورشید نیز با مشکلی مواجه نخواهید شد و به وضوح می توانید صفحه نمایش را ببینید.

نمایشگر Galaxy S23 FE از نرخ تازه سازی 120 هرتز استفاده می کند. البته کاربران این گوشی می توانند از نرخ رفرش 60 هرتز نیز استفاده کنند، اما برای تجربه کاربری روان و خوب، پیشنهاد می شود نرخ رفرش را روی 120 هرتز قرار دهید. در این حالت همه چیز به سریع ترین و بهینه ترین حالت ممکن نمایش داده می شود.

  • وضعیت باتری سامسونگ s23 fe و شارژ

برای ساخت باتری S23 FE شرکت سامسونگ از ظرفیت باتری و آداپتور نسل قبلی این گوشی استفاده می کند و ظرفیت باتری آن 4500 میلی آمپر ساعت است.

برای شارژ این گوشی نیز می توانید از آداپتور 25 واتی استفاده کنید که شارژ کامل گوشی با این آداپتور ظرفیت تا 90 دقیقه زمان می برد. اگر بخواهیم سرعت شارژ باتری این گوشی را با گوشی های برندهای دیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که ضعیف و کندتر است و سامسونگ پتانسیل و ظرفیت بهبود و ارتقای مشخصات این قسمت از گوشی خود را دارد. . S23 FE همچنین از شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کند.

  • عملکرد دوربین S23FA

یکی از بهترین ویژگی های Galaxy S23 FE دوربین های پشتی آن است. این سری از گوشی های سامسونگ شامل دوربین پشتی سه گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه دوربین های فوق عریض و تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است. اگر بخواهیم مشخصات کامل دوربین این گوشی را لیست کنیم باید به ویژگی های زیر اشاره کنیم:

  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال.
  • دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 123 درجه.
  • دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم سه برابری بدون افت کیفیت.
  • دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی عریض.
  • فیلمبرداری 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه و 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه.

دوربین اصلی گلکسی اس 23 FE در عکس ها و فیلم های روزانه و شبانه بسیار خوب عمل می کند. به لطف سنسور پیشرفته و پردازش تصویر حرفه ای، می توانید در بسیاری از موقعیت ها تصاویری با کیفیت بالا بگیرید. عملکرد دوربین Galaxy S23 FE در پردازش رنگ و کنتراست و روشنایی با گوشی های پرچمدار برابری می کند. تنها عیب این دوربین وجود نویز و نادیده گرفتن جزئیات در برخی اجسام در شب است که البته چندان به چشم نمی آید.

نتیجه

گوشی سامسونگ S23 FE که از سری گوشی های S23 می باشد، گوشی زیبا و با کیفیت ساخت خوب و مناسبی است. دوربین این گوشی نسبت به نسل قبل پیشرفت خوبی داشته و می تواند عکس های بسیار خوبی را با لنز اصلی ثبت کند. اما نکته منفی این است که شارژدهی این گوشی چندان خوب نیست و کاربر باید حدود یک ساعت و نیم منتظر بماند تا گوشی کاملا شارژ شود. این گوشی برای ساخت از تراشه اگزینوس استفاده می کند و بر خلاف سری گوشی های سامسونگ مشکل گرم شدن بیش از حد یا از دست دادن کارایی ندارد.

قیمت گوشی سامسونگ S23 FE چقدر است؟

قیمت تخمینی گوشی سامسونگ اس 23 FE بین 21 تا 26 میلیون تومان است اما شما می توانید این گوشی را با 15 درصد تخفیف از چمدان من خریداری کنید.

4.5/5 – (62 امتیاز)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE 5G ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت4104" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE 5G ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت4104"، کلیک کنید.