نقد و بررسی گوشی شیائومی 256GB – 12T Pro 5G -رم 8GB – تحویل هفت هفته کاری3817

بررسی:

تلفن شیائومی 256 گیگابایت – 12T Pro 5G – رم 8 گیگابایت – تحویل ظرف هفت هفته کاری

یک پرچمدار با قیمت مناسب

در میان پرچمداران موجود در بازار، شیائومی با معرفی سری 12 که قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به سایر پرچمداران داشت، توانست عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. شیائومی 12 تی پرو یکی از آن پرچمداران قدرتمندی است که با توجه به مشخصات دارای برچسب قیمت بسیار مقرون به صرفه و قیمت خرید بسیار بالایی است. حتی در نگاه اول با طراحی متفاوتی مواجه می شوید که در گوشی های برندهای دیگر ندیده اید و به نوعی با کمی تغییر زبان طراحی شیائومی را به یاد می آورد. در نمای جلویی می توانید صفحه نمایش یکنواخت مجهز به بریدگی Infinity O را مشاهده کنید. یک بریدگی دایره ای به شکل یک بریدگی در بالا و مرکز صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است و حاشیه کوچک باعث می شود که صفحه نمایش 86.7 درصد از نمای جلو را به خود اختصاص دهد.

در قسمت پشتی، تفاوت اصلی شیائومی 12 تی پرو با سایر گوشی ها، طراحی محل قرارگیری سنسورهای دوربین است. سه دوربین در پشت وجود دارد، دوربین اصلی با ابعاد بزرگتر نسبت به دو سنسور دیگر، می خواهد قدرت خود را در ظاهر نشان دهد. شیائومی 12 تی پرو 205 گرم وزن دارد، این گوشی نسبتا سنگین است. چنین وزنی در استفاده طولانی مدت کمی برای دست خسته کننده است، اما از طرفی وزن نه چندان سبک و بسیار جذاب HANDS_ON که باعث احساس افتادن در حین استفاده تا حد زیادی می شود و در نهایت تجربه کاربری بسیار دلپذیری به عنوان یکی از از ویژگی های اصلی امنیتی، حسگر اثر انگشت نوری در زیر صفحه نمایش قرار می گیرد که قابلیت بازگشایی بسیار سریع صفحه نمایش را دارد.

وضوح بالا، صاف و بدون تاخیر

علاوه بر طراحی زیبای صفحه نمایش، باید بدانید که شیائومی 12 تی پرو به صفحه نمایش قدرتمند و بسیار باکیفیتی مجهز شده است. این گوشی به صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 1220×2712 پیکسل مجهز شده است. رزولوشن و پنل AMOLED (کیفیت بسیار خوب و صرفه جویی در مصرف انرژی) در کنار قابلیت نمایش 446 پیکسل در اینچ باعث شد تا شاهد کیفیت تصویر بسیار بالایی باشید. رنگ های روشن و عمیق از جمله ویژگی های متمایز کننده صفحه نمایش این گوشی هوشمند است. اما ویژگی های قدرتمند این صفحه نمایش هنوز تمام نشده است. نرخ رفرش 120 هرتز به شما این امکان را می دهد تا با صفحه نمایشی بسیار روان و بدون تاخیر مواجه شوید و از طرفی از نظر روانی، این صفحه نمایش توانایی ارائه عملکرد بسیار بهتری را در هنگام بازی و تماشای فیلم های با کیفیت در مقایسه با صفحه نمایش های با نرخ نوسازی 90 هرتز در شرایط نوری مختلف، وضوح تصویر و خوانایی آیکون بسیار خوبی را مشاهده خواهید کرد، اما آیا این صفحه نمایش می تواند در زیر نور مستقیم خورشید عملکرد خوبی داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به لطف قابلیت ارائه حداکثر روشنایی 900 نیت (شمع بر متر مربع)، این صفحه نمایش حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز وضوح تصویر بسیار خوبی دارد و آیکون ها به وضوح قابل مشاهده هستند.

دوربین های قدرتمند، دوربین سلفی مناسب

در قسمت سنسور دوربین باید بدانید که شیائومی برای اولین بار از دوربینی با زاویه دید عریض با وضوح 200 مگاپیکسل استفاده می کند. دوربین عریض 200 مگاپیکسلی این گوشی نه تنها وضوح بسیار بالایی دارد، بلکه اندازه مناسب آن باعث می شود عملکرد بسیار خوبی را از آن مشاهده کنید. در یک کلام می توان گفت که در نور روز و شب این سنسور در سطح بسیار بالایی انتظارات شما را برآورده می کند. استفاده از ویژگی بسیار جذاب OIS یا تثبیت کننده اپتیکال تصویر منجر به حذف لرزش های ناخواسته تا حد زیادی در هنگام عکاسی و فیلم برداری شده و در نهایت عملکرد بسیار بهتری را ارائه می دهد. در نورپردازی شب به دلیل باز شدن دیافراگم f/1.7 که جذب نور بالایی دارد با این سنسور دوربین احساس راحتی خواهید کرد. این امر باعث شد تا شاهد تصاویری با روشنایی بسیار خوب باشید و از طرفی قابلیت های نرم افزار عکاسی در حالت شب، نویز نور شب (نورهای مصنوعی مانند نور لامپ) را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و در نهایت خروجی تصاویری با کیفیت مناسب را مشاهده خواهید کرد. روشنایی و نویز کمی در نور شب.

سنسور فوق عریض این دوربین با رزولوشن 8 مگاپیکسلی و زاویه دید 120 درجه امکان ثبت تصاویر با زاویه دید وسیع را فراهم کرده است. البته بهتر است سنسور دوربین قدرتمندتری در نظر گرفته شود. در این بخش، پرچمداران برجسته توانایی ارائه عملکرد بهتر نسبت به شیائومی 12 تی پرو را دارند. سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر نزدیک طراحی شده است. در بخش فیلمبرداری، قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 8K و سرعت 24 فریم بر ثانیه عملکرد بسیار خوب شیائومی 12 تی پرو را در این بخش نشان می دهد. برای دوربین سلفی سنسوری با رزولوشن 20 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است که بدون شک در نور روز عملکرد بسیار خوبی دارد. در نور شب می توان روشنایی خوبی را در تصاویر خروجی مشاهده کرد، اما قطعا نویز نور شب بر کیفیت تصاویر خروجی تاثیر می گذارد. این سنسور دوربین سلفی قابلیت فیلم برداری با حداکثر کیفیت 1080p و سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. شاید بهتر بود شیائومی قابلیت فیلم برداری حداکثر با کیفیت 4K را برای دوربین سلفی این گوشی در نظر می گرفت.

Xiaomi 12T Pro هیچ بازی را ذخیره نمی کند

از نظر مشخصات سخت افزاری، با حضور نسل اول پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس کوالکام، شیائومی 12 تی پرو می تواند با اطمینان خاطر با قدرتمندترین و گران قیمت ترین پرچمداران بازار رقابت کند. یک هسته قدرتمندتر با قابلیت ارائه فرکانس کاری 3.19 گیگاهرتز، به همراه سه هسته با قابلیت ارائه فرکانس 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با راندمان انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده با معماری 4 نانومتری نشان دهنده با این تفاسیر باید بدانید که Xiaomi 12T Pro به راحتی از پس بازی های سنگینی مانند Call of Duty Mobile، Asphalt 9 و PUBG Mobile برمی آید و عملکرد بسیار خوب پردازنده در کنار کیفیت 120 هرتزی. صفحه نمایش، تجربه بازی بسیار لذت بخشی را با این گوشی قدرتمند ایجاد می کند. باتری 5000 میلی آمپری این قابلیت را دارد که در شرایط استفاده معمولی دو روز عمر مفید (زمان آماده به کار) را فراهم کند. پشتیبانی از فناوری شارژ 120 واتی امکان شارژ از صفر تا 100 درصد را در مدت زمان کوتاه 19 دقیقه ای ممکن کرد. در مجموع، اگر می خواهید گوشی هوشمند قدرتمندی بخرید که بتواند با پرچمداران رقابت کند و از قیمت مناسبی نسبت به سایر پرچمداران برخوردار باشد، بدون شک شیائومی 12 تی پرو با توجه به مشخصات شما می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

3.5/5 – (6 امتیاز)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی شیائومی 256GB – 12T Pro 5G -رم 8GB – تحویل هفت هفته کاری3817" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی شیائومی 256GB – 12T Pro 5G -رم 8GB – تحویل هفت هفته کاری3817"، کلیک کنید.