نقد و بررسی گوشی شیائومی 256GB – POCO F4 GT -رم 8GB – تحویل هفت هفته کاری3818

بررسی:

تلفن شیائومی 256 گیگابایت – POCO F4 GT – رم 8 گیگابایت – تحویل ظرف هفت هفته کاری

بازی و طراحی جذاب

بدون هیچ تعریف دیگری باید بگوییم که گوشی های سری poco شیائومی تاکنون عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده اند. اما در این بین پوکو اف 4 جی تی یکی از گوشی های مقرون به صرفه و بسیار جذاب این شرکت است و باید بگوییم که در این بازه قیمتی نمی توان گوشی ای را یافت که عملکردی برابر با پوکو اف 4 جی تی داشته باشد. شرایط انجام بازی ها در نگاه اول، طراحی مورد بحث خود را به عنوان یک گوشی گیمینگ قدرتمند نشان می دهد. باید اعتراف کرد که به عنوان یک گوشی گیمینگ از طراحی بسیار جذاب و راحتی برخوردار است. در نمای جلویی، یک صفحه نمایش یکنواخت مجهز به طراحی Infinity O را می بینیم که یک بریدگی دایره ای با قطر بسیار کوچک در بالا و مرکز صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است.

در پشت، همانطور که می بینید، طراحی جذابی در نظر گرفته شده و سه سنسور دوربین در یک معماری مستطیل شکل در کنار هم قرار گرفته اند. قابلیت ایمن و پرکاربرد حسگر اثرانگشت در قاب کناری و روی دکمه پاور قرار گرفته است که به این معنی است که این حسگر اثرانگشت فیزیکی توانایی ارائه عملکرد بسیار سریع هنگام باز کردن قفل صفحه را دارد. اما نکته جالب وزن سبک 210 گرمی آن است. چنین وزنی ممکن است در استفاده طولانی مدت کمی برای دست ها خسته کننده باشد، اما نباید فراموش کرد که این وزن سبک، HANDS_ON را بسیار جذاب می کند، از طرفی احساس افتادن در هنگام استفاده بسیار کاهش می یابد و در نهایت تجربه این امر را به همراه دارد. شما بازی جالب تری دارید دکمه های پاپ آپ مخصوص بازی نیز نکته بسیار جذابی بود که Poco F4 GT را به یک گوشی گیمینگ جذاب تبدیل کرد. استفاده از این دکمه ها در طول بازی تاثیر بسیار زیادی در بهترین تجربه بازی دارد.

صفحه نمایش با کیفیت بالا

یکی از معیارهایی که در خرید گوشی های هوشمند گیمینگ بسیار مهم است، صفحه نمایش آن است. شیائومی poco F4 GT به صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده است. این صفحه نمایش قابلیت نمایش 395 پیکسل را دارد. می توان گفت با توجه به اندازه رزولوشن و PPI و همچنین پنل AMOLED باکیفیت، با صفحه نمایشی با کیفیت و بسیار جذاب روبرو هستیم. اما مشخصات قدرتمند این صفحه نمایش هنوز کامل نشده است و باید بدانید که توانایی ارائه رفرش ریت 120 هرتز را دارد. چنین نرخ تازه سازی صفحه نمایشی بسیار روان و بدون لگ را به همراه دارد و از سوی دیگر بدون شک توانایی ارائه عملکرد بهتر در هنگام بازی و تماشای فیلم های باکیفیت را نسبت به صفحه نمایش هایی با نرخ رفرش 90 هرتز دارد.

لازم به ذکر است که این صفحه نمایش قابلیت پشتیبانی از استاندارد HDR10+ را دارد. اما می توان روی کیفیت بسیار خوب این صفحه نمایش در شرایط نوری مختلف حساب کرد. قابلیت ارائه حداکثر روشنایی 800 نیت در این صفحه نمایش به شما این امکان را می دهد تا وضوح تصویر بسیار مناسب و کاملا قابل قبولی را در شرایط نوری مختلف و حتی زیر نور مستقیم خورشید مشاهده کنید. Gorilla Glass Victus همچنین از صفحه نمایش این گوشی هوشمند فوق العاده در برابر سقوط و ضربه های احتمالی محافظت می کند. در کل باید بگوییم که برای چنین گوشی گیمینگی در این رنج قیمتی، صفحه نمایش بسیار خوب و با کیفیتی است.

دوربین خوب

همانطور که از ابتدا گفته شد، این گوشی با هدف استفاده توسط کاربران گیمینگ روانه بازار شد و از نظر مشخصات فنی مانند سنسورهای دوربین نباید انتظار عملکرد فوق العاده ای از چنین گوشی هوشمندی داشت. اما باید بگوییم که باز هم در این بازه قیمتی، Poco F4 GT به سنسورهای دوربین کافی و متنوع مجهز شده است. سنسور 64 مگاپیکسلی دوربین اصلی این گوشی به لطف رزولوشن بالای خود، توانایی ثبت تصاویر جذاب در نور روز را دارد که جزئیات را با دقت بالایی نشان می دهد. حتی در نور شب هم می توانید به این سنسور دوربین اعتماد کنید. باز شدن دیافراگم f1/.9 با جذب نور مناسب آن باعث شد تا شاهد روشنایی قابل قبولی در نور شب و تصاویر کم نور از این سنسور دوربین باشید.

قابلیت فیلم برداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه از دیگر ویژگی های این سنسور دوربین اصلی است. سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض نیز قادر به ضبط تصاویر با زاویه دید گسترده 120 درجه است. چنین سنسوری برای ثبت تصاویر در طبیعت بسیار مناسب است. نتیجه تصاویر ثبت شده توسط این سنسور دوربین جزئیات را با دقت قابل قبولی نشان می دهد که البته با توجه به اندازه رزولوشن در نظر گرفته شده نباید انتظار اندازه سنسور دوربین اصلی را از آن داشته باشید. سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر نزدیک طراحی شده است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نیز انتخاب بسیار مناسبی بود که به شما امکان ثبت تصاویر بسیار جذاب به خصوص در نور روز را می داد.

پردازنده قدرتمند و شارژر فوق العاده قدرتمند

اما به مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده برای Poco F4 GT می رسیم که بدون هیچ تعریف دیگری توانایی رقابت با پرچمداران قدرتمند و پر ادعای بازار را دارد. این گوشی به یکی از قدرتمندترین پردازنده های کوالکام یعنی. نسل اول اسنپدراگون 8. هسته قدرتمندتر با قابلیت ارائه حداکثر فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز، همراه با سه هسته با قابلیت رسیدن به فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با صرفه جویی در انرژی کمتر و قابلیت اطمینان از فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده با معماری 4 نانومتر تشکیل شده است.

چیز دیگری برای گفتن نیست و باید بگوییم که Poco F4 GT به راحتی از پس بازی های سنگین گرافیکی مانند Call of Duty Mobile و Asphalt 9 بر می آید. چنین پردازنده قدرتمندی به همراه صفحه نمایش 120 هرتزی و دکمه های پاپ آپ برای بازی شما را منحصر به فرد کرده است. تجربه بازی باتری 4700 میلی آمپر ساعتی انتخابی بسیار منطقی و درست بود که با شارژ 100 درصد در استفاده معمولی توانایی ارائه نزدیک به دو روز عمر مفید (زمان آماده به کار) را دارد. اما ویژگی های قدرتمند این گوشی جذاب در این قسمت تمام نشده و باید بدانید که از فناوری شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می کند. با این تفاسیر تنها در مدت زمان بسیار کوتاه 17 دقیقه شارژ باتری این گوشی از صفر به 100 درصد می رسد. در پایان باید بگوییم که اگر قصد خرید گوشی هوشمندی در این رنج قیمتی دارید که عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی های سنگین با گرافیک بالا داشته باشد، بدون شک Poco F4 GT بهترین انتخاب ممکن برای شماست.

5/5 – (2 امتیاز)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی شیائومی 256GB – POCO F4 GT -رم 8GB – تحویل هفت هفته کاری3818" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی شیائومی 256GB – POCO F4 GT -رم 8GB – تحویل هفت هفته کاری3818"، کلیک کنید.