نقد و بررسی گوشی شیائومی Poco X5 Pro 5G ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت3173

بررسی:

ظرفیت گوشی Xiaomi Poco X5 Pro 5G 256 RAM 8 گیگابایت

گوشی Xiaomi Poco X5 Pro 5G یکی از گوشی های میان رده شرکت شیائومی است که عملکرد یک گوشی پرچمدار را به شما ارائه می دهد. در نگاه اول طراحی گوشی پوکو x5 پرو همانند سری قبلی پوکو بوده و تغییرات کمی نسبت به مدل های قبلی دارد. موفقیت X3 Pro و X4 Pro منجر به عرضه Xiaomi POCO X5 Pro در 18 فوریه 1401 شد. در ادامه این مقاله از چمدان من تا مشخصات فنی با ما همراه باشید. گوشی شیائومی پوکو ایکس 5 پرو بیایید بیشتر همدیگر را بشناسیم.

نمای کلی مشخصات Poco x5 pro

مشخصات شیائومی Poco X5 Pro را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • طراحی گوشی Xiaomi Poco X5 Pro 5G

در قسمت جلویی گوشی یک بریدگی Infinity O با طراحی جذاب وجود دارد که بریدگی دایره ای شکل دارد. حواشی گوشی Xiaomi Poco X5 Pro 5G به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بنابراین 86.7 درصد آن را صفحه نمایش تشکیل می دهد که یک صفحه نمایش یکنواخت ایجاد می کند. وزن گوشی Poco x5 Pro حدود 181 گرم است و با قاب پشتی صاف حس یک گوشی پرچمدار را به شما القا می کند.

  • صفحه نمایش با کیفیت Poco X5 Pro

صفحه نمایش پوکو ایکس 5 پرو 6.67 اینچ با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل است. گوشی شیائومی POCO X5 Pro به لطف تراکم پیکسلی، رزولوشن و پنل AMOLED یکی از قدرتمندترین نمایشگرها را در بین گوشی های میان رده دارد.

Xiaomi POCO X5 Pro دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است که عملکرد نرم و بدون تاخیر را تضمین می کند. همچنین سرعت به روز رسانی باعث کیفیت بازی و تماشای فیلم شده است. صفحه نمایش این گوشی توسط گوریلا گلس محافظت می شود و می تواند تا 900 نیت روشنایی ارائه دهد.

  • سخت افزار Xiaomi Poco X5

شیائومی POCO X5 Pro دارای تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 778 است. علاوه بر این، چیپست پردازنده مرکزی هشت هسته ای شامل چهار هسته Kryo 670 است که فرکانس 2.4 گیگاهرتز دارند. تراشه گرافیکی آن Adreno 642L است که روی گوشی های A73، Xiaomi 12 Lite و M52 استفاده می شود که عملکرد بسیار خوبی در بازی های سنگین و استفاده روزانه دارد.

  • عملکرد باتری Poco X5 Pro

Poco x5 Pro ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ 67 واتی پشتیبانی می کند. البته از شارژ معکوس 5 واتی نیز پشتیبانی می کند که نسبت به مدل های قبلی رشد چشمگیری داشته است. اگرچه ظرفیت باتری Poco X5 Pro با X4 Pro یکسان است. اما عملکرد آن بسیار بهبود یافته است و با یک بار شارژ می توانید 19 ساعت ویدیو پخش کنید و 16 ساعت از اینترنت استفاده کنید.

  • دوربین Poco X5 Pro

شیائومی پوکو ایکس 5 پرو از دوربین 108 مگاپیکسلی (مدل Samsung S5KHM2) با اندازه پیکسل 0.7 میکرون استفاده می کند. این گوشی از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند. علاوه بر این دوربین، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین 9 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض در پشت قرار گرفته است. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی آن بسته دوربین Poco X5 Pro را کامل می کند. تصاویر ثبت شده با این گوشی به صورت پیش فرض 12 مگاپیکسلی بوده و دقت رنگ و کنتراست بسیار خوبی دارند. همچنین قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4k 30fps را نیز دارد.

  • اسپیکر گوشی Poco X5 Pro

برای بررسی کیفیت اسپیکر پوکو ایکس 5 پرو، ویژگی های این اسپیکر را بررسی می کنیم:

محل و نوع اسپیکر: Poco X5 Pro دارای بلندگوهای استریو است که در بالا و پایین دستگاه قرار گرفته اند. این یک مزیت برای ایجاد یک تجربه صوتی بهتر است، به خصوص زمانی که دستگاه را در حالت افقی برای تماشای ویدیو یا بازی کردن نگه دارید.

تقویت کننده صدای Dolby Atmos: استفاده از فناوری Dolby Atmos خروجی صدا را تا حد زیادی بهبود می بخشد. Dolby Atmos برای ایجاد یک تجربه صوتی زیبا و تا حدودی سه بعدی کار می کند و کیفیت صدا را برای انواع رسانه ها بهبود می بخشد. بلندگوی Poco x5 Pro برای استفاده موثر از آمپلی فایر Dolby Atmos بهینه شده است و در نتیجه صدایی واضح تر و باس بیشتری را به همراه دارد.

خروجی های بلندگو: طراحی بلندگوی بالایی با دو خروجی – یکی رو به بالا و دیگری جلو – از ویژگی های جالب در سیستم صوتی این گوشی است. چنین طراحی به پخش گسترده‌تر صدا کمک می‌کند و می‌تواند تجربه شنیداری را از زوایای مختلف بهبود بخشد.

عملکرد در آزمون هاامتیاز «بسیار خوب» پوکو ایکس 5 پرو در تست های کیفیت صدا نشان می دهد که این دستگاه از نظر حجم صدا در مقایسه با سایر دستگاه های هم رده بهتر است. توصیف کیفیت صدا به عنوان “بسیار خوب” با صدای واضح، حضور باس قابل توجه، دامنه صدای بالا، عملکرد قوی آن را در ارائه یک تجربه صوتی متعادل و لذت بخش تایید می کند. در تست صدا، پوکو x5 پرو در مقایسه با پوکو ایکس 4، پوکو ایکس 3 پرو، سامسونگ گلکسی a53 و موتورولا موتو، امتیاز صدای بالاتری داشت (24.9- LUFS در پوکو ایکس 5 و 26- LUFS در گوشی های مذکور). G82 ) دارد

قیمت Poco X5 Pro 256 گیگابایت

قیمت این گوشی در مقایسه با رقبا به دلیل امکانات گسترده ای که دارد کاملاً مناسب است. گوشی پوکو ایکس 5 پرو 256 گیگابایتی با عملکرد دوربین خوب، شارژدهی عالی، قدرت سخت افزاری عالی و صفحه نمایش بسیار خوب در رده گوشی های میان رده قرار می گیرد. اگر به دنبال خرید گوشی با عملکرد بسیار خوب در همه زمینه ها هستید، شیائومی POCO X5 Pro به شدت توصیه می شود. قیمت گوشی 256 گیگابایتی پوکو ایکس 5 پرو با توجه به بسته ای که به شما ارائه می دهد و طراحی به روز آن کاملاً مناسب است. شما می توانید گوشی پوکو ایکس 5 پرو را ارزان تر از همه جا با 30 درصد تخفیف از فروشگاه اینترنتی فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید.

حرف آخر

در این مقاله سعی کرده ایم تمامی مشخصات شیائومی POCO X5 Pro را به شما بگوییم. با توجه به ویژگی های خوبی که در بین گوشی های میان رده دارد، این گوشی انتخاب خوبی برای خرید است. می توانید ساعت ها از آن استفاده کنید و از بازی بدون تاخیر لذت ببرید.

آیا Poco X5 Pro ضد آب است؟

خیر، این گوشی ضد آب نیست، اما شیائومی ادعا می کند که در برابر قطرات آب مقاوم است.

Poco X5 Pro بهتر است یا Samsung A54؟

هر دو گوشی از نظر عملکرد کلی تقریبا شبیه هم هستند، اما برای بازی، Poco X5 بهتر است.

4.6/5 – (84 امتیاز)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی شیائومی Poco X5 Pro 5G ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت3173" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی شیائومی Poco X5 Pro 5G ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت3173"، کلیک کنید.