نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 12 4G ظرفیت 128 و رم 8 گیگابایت3833

بررسی:

تلفن همراه 4G شیائومی ردمی نوت 12 با ظرفیت 128 گیگابایت و 8 گیگابایت رم

گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12 با دوربین با وضوح بالا، صفحه نمایش خیره کننده و باتری بادوام، تجربه ای همهجانبه را تضمین می کند. گوشی Redmi Note 12 با تکنولوژی پیشرفته و اقتصادی گزینه خوبی برای افرادی است که به فکر محصولات باکیفیت با بودجه مناسب هستند. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12 می پردازیم.

مشخصات شیائومی ردمی نوت 12 را بررسی کنید

بررسی فنی گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 با ویژگی های جذاب و قیمت مناسب، انتخابی بی نظیر در رده گوشی های میان رده است. گوشی Redmi Note 12 با استراتژی معرفی مدل های مشابه با تفاوت های جزئی در مشخصات سخت افزاری توجه همگان را به خود جلب کرد. گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12 به عنوان جانشین موفقیت مدل های قبلی با قابلیت های ساختاری و فنی برتر عرضه شده است. به طور کلی، Redmi Note 12 4G یکی از گوشی های کاربردی و باکیفیت شیائومی است که ارزش خرید دارد.

بررسی طراحی شیائومی ردمی نوت 12

طراحی گوشی Redmi Note 12

گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12 از طراحی تخت با لبه های تیز بهره می برد که باعث جذابیت بیشتر ظاهر و طراحی گوشی می شود. بدنه گوشی تماما پلاستیکی است اما با لاک مخصوص در پشت ظاهری شیشه ای براق و ضد لک دارد.

طراحی مسطح، قطر کوچک و وزن سبک حدود 184 گرم باعث شده تا ردمی نوت 12 راحت در دست باشد. با این حال، تیز کردن لبه ها با استفاده طولانی مدت می تواند آزار دهنده باشد.

دوربین این گوشی شامل سه لنز اصلی و یک فلاش LED است. لوگوی REDMI نیز در پشت قاب حک شده است. فریم گوشی از پلاستیک مات ساخته شده و دکمه های کاهش و افزایش صدا و دکمه پاور در لبه سمت راست قرار گرفته اند. این دکمه پاور به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می کند.

در بالای گوشی Redmi Note 12، جک 3.5 میلی متری، فرستنده مادون قرمز و میکروفون وجود دارد. همچنین در سمت چپ، درگاه سیم کارت به کاربران امکان استفاده همزمان از دو سیم کارت و رم را می دهد. در پایین گوشی یک میکروفون، درگاه USB Type-C و یک بلندگو قرار دارد.

گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و مایعات در Redmi Note 12 استفاده شده است. صفحه نمایش آن تفاوت چندانی ندارد و همچنان صفحه نمایش تخت با حاشیه های کم و سوراخ پانچ برای دوربین سلفی دارد. Corning Gorilla Glass 3 برای محافظت از صفحه نمایش استفاده می شود البته استفاده از عینک محافظ نیز توصیه می شود.

صفحه نمایش گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12

از گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12 با ابعاد 6.67 اینچ و فناوری AMOLED استفاده شد. نرخ تازه سازی این صفحه نمایش به 120 هرتز می رسد و روشنایی آن تا 1200 نیت قابل تولید است. رزولوشن این صفحه نمایش 1080×2400 پیکسل است و لایه ای از گوریلا گلس 3 روی آن قرار گرفته است تا محافظت لازم را انجام دهد. این صفحه نمایش حدود 85.3 درصد از جلوی گوشی را اشغال می کند.

با رفرش ریت 120 هرتز می توان بازی هایی با نرخ فریم بالا را تجربه کرد. اما با توجه به محدودیت قدرت سخت افزاری، نباید انتظار داشت که گوشی بتواند بازی ها را با کیفیت بسیار بالا انجام دهد.

صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED شیائومی ردمی نوت 12 جزئیات خوبی را نشان می دهد و عمق رنگ های مشکی بسیار خوب است. با این حال، دقت رنگ این صفحه نمایش بالا نیست. این صفحه نمایش از HDR پشتیبانی نمی کند.

باتری 5000 میلی آمپری در گوشی شیائومی ردمی نوت 12

باتری Redmi Note 12

گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12 با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عرضه شد. همچنین تراشه اسنپدراگون 685 به کار رفته در این گوشی از مصرف باتری پایینی برخوردار است و از این رو می تواند عمر باتری را در استفاده معمولی روزانه حفظ کند.

شیائومی ردمی نوت 12 با یک شارژر 33 واتی عرضه می شود. با استفاده از این شارژر می توانید تقریباً 55 درصد از ظرفیت باتری را در 30 دقیقه شارژ کنید و شارژ کامل باتری حدود 1 ساعت و 10 دقیقه طول می کشد. این شارژر سرعت شارژ بالایی را در این بازه قیمتی فراهم می کند و قدرتی استثنایی به حساب می آید.

باتری 5000 میلی آمپری به کار رفته در این گوشی قدرتمند بوده و در مقایسه با استانداردهای باتری گوشی های مشابه از عمر خوبی برخوردار است. با استفاده بهینه از تراشه و مدیریت باتری، می توانید به راحتی از Redmi Note 12 برای یک روز یا حتی بیشتر استفاده کنید. علاوه بر این، مصرف باتری در هنگام تماشای فیلم نیز نسبت به گوشی های مشابه کمتر است.

اسپیکر گوشی شیائومی ردمی نوت 12

گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12 از بلندگوهای استریو استفاده می کند. یک اسپیکر در بالا و پایین گوشی تعبیه شده است. این بلندگوها صدای بلندی تولید نمی کنند، اما کیفیت بالایی دارند

با استفاده از جک 3.5 میلی متری می توانید به راحتی از هدفون سیمی برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

نرم افزار گوشی شیائومی ردمی نوت 12

شیائومی ردمی نوت 12 با سیستم عامل اندروید 13 راه اندازی شد و رابط کاربری MIUI 14 UI ویژگی های نرم افزاری جذابی را در اختیار کاربران قرار می دهد. گزینه های سفارشی سازی زیادی در این رابط کاربری وجود دارد و همچنین دارای ویژگی های امنیتی مناسبی است که از گوشی در برابر بدافزار محافظت می کند. عملکرد سیستم عامل در رابطه با ویژگی های سخت افزاری این گوشی عالی و مناسب برای فعالیت های روزانه می باشد.

ردمی نوت 12 مجهز به اسنپدراگون 685 است. عملکرد CPU در استفاده روزانه از شیائومی ردمی نوت 12 بسیار خوب است و تقریباً هیچ تاخیر یا تاخیری وجود ندارد. اما با توجه به پردازنده گرافیکی Adreno 610 عملکرد گرافیکی بالایی ندارد اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ مناسب هستید، بهتر است به سراغ مدل های Poco بروید. گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12 در چهار نسخه با 64/128 گیگابایت حافظه داخلی و 4/6/8 گیگابایت رم عرضه می شود.

به لطف بهینه سازی رابط کاربری، این گوشی از سرعت بالاتر و عمر باتری بهتری برخوردار است. شیائومی علاوه بر آپدیت های سیستم عامل، حداقل 3 سال وصله های امنیتی و آپدیت های رابط کاربری را برای این گوشی ارائه می کند.

سخت افزار گوشی شیائومی ردمی نوت 12

شیائومی ردمی نوت 12 با تراشه اسنپدراگون 685 و فناوری ساخت 6 نانومتری عرضه شد. این گوشی سخت افزار متوسطی دارد که عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد. با این حال، قدرت سخت افزاری آن برای بازی با نرخ فریم بالا و تنظیمات گرافیکی چندان مناسب نیست. با این حال می توانید بازی های با کیفیت پایین تری را در این گوشی تجربه کنید.

دوربین 50 مگاپیکسلی شیائومی ردمی نوت 12

دوربین شیائومی ردمی نوت 12

گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12 دارای سه دوربین پشتی شامل دوربین اصلی با سنسور 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض با سنسور 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسلی است. علاوه بر این، این گوشی دارای دوربین سلفی با سنسور 13 مگاپیکسلی است.

با استفاده از دوربین اصلی این گوشی می توانید فیلم های Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. دوربین اصلی در طول روز عکس های باکیفیتی می گیرد. عکس های گرفته شده با دوربین اصلی به اندازه کافی روشن هستند و رنگ های طبیعی را نشان می دهند.

اما از دوربین فوق عریض این گوشی نباید انتظار کیفیت بسیار بالایی داشت. این دوربین عکس های مناسبی می گیرد اما کنتراست مناسبی ندارد و نویز کمی دارد. عکس های فوق عریض رنگ های زنده و کنتراست مناسبی دارند، اما نویز قابل مشاهده است.

دوربین ماکرو نیز قابلیت نمای نزدیک جالبی را ارائه می دهد، اما برای استفاده از این دوربین به صبر و دقت بیشتری نیاز دارید.

برای بهبود کیفیت عکس های شبانه از نور مناسب استفاده کنید. همچنین می توانید از حالت های تصویربرداری شبیه سازی شده استفاده کنید. این حالت ها با استفاده از ترکیبی از چند شات و پردازش تصویر، تصاویری با کیفیت بالاتر و نویز کمتر در شرایط کم نور تولید می کنند.

خلاصه

در پایان، شیائومی ردمی نوت 12 یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه از برند چینی شیائومی است. Redmi Note 12 با وجود پلاستیکی بودن، طراحی منحصر به فرد و خاصی دارد. این دستگاه دارای گواهی IP53 می باشد که به این معنی است که در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است. دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز است که عمق رنگ، کنتراست، روشنایی و وضوح 1080 در 2400 پیکسل را ارائه می دهد و برای مصرف چند رسانه ای مناسب است. ردمی نوت 12 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با آداپتور شارژ سریع 33 واتی تغذیه می کند. تنظیمات دوربین پشتی شامل یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک حسگر عمق 2 مگاپیکسلی و یک فلاش دوگانه است که از فیلمبرداری Full HD، فوکوس خودکار لیزری، OIS و HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

برای خرید گوشی Redmi Note 12 12 با قیمت پایین می توانید از سایت فروشگاه های اینترنتی خرید کنید و گوشی خود را در بازه زمانی مورد نظر تهیه کنید. با انتخاب تحویل 8 هفته ای از قیمت بسیار پایین گوشی بهره مند شوید.

سوالات متداول

آیا حافظه ردمی نوت 12 شیائومی قابل افزایش است؟

بله، شیائومی ردمی نوت 12 معمولاً از فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا پشتیبانی می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از کارت microSD، ظرفیت ذخیره‌سازی موجود را افزایش دهند.

ویژگی های اصلی شیائومی ردمی نوت 12 چیست؟

شیائومی ردمی نوت 12 دارای چندین ویژگی قابل توجه از جمله صفحه نمایش بزرگ، عملکرد قدرتمند و قابلیت های دوربین چشمگیر است. صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS LCD با وضوح بالا رنگ های زنده و تصاویر واضح را ارائه می دهد. این دستگاه دارای یک پردازنده سریع و کارآمد است که عملکرد چندوظیفه ای روان و بدون تاخیر را ارائه می دهد. علاوه بر این، Redmi Note 12 ظرفیت باتری زیادی را برای استفاده طولانی مدت ارائه می دهد و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند.

5/5 – (1 امتیاز)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 12 4G ظرفیت 128 و رم 8 گیگابایت3833" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 12 4G ظرفیت 128 و رم 8 گیگابایت3833"، کلیک کنید.