ماهواره «پارس 1» چه ویژگی هایی دارد +اینفوگرافیک

ماهواره «پارس 1» چه ویژگی هایی دارد +اینفوگرافیک

ماهواره پارس 1 یک ماهواره سنجشی از راه دور و ساخت پژوهشگاه فضایی ایران است که سه نوع محموله داده برداری از سطح زمین دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری اکسیداک،  ماهواره پارس 1 یک ماهواره سنجشی از راه دور و ساخت پژوهشگاه فضایی ایران است که سه نوع محموله تصویربرداری از سطح زمین دارد، محموله اول طیف رنگی با دقت 15 متر، محموله دوم با دقت 150 متر جهت تصویر برداری حرارتی و محموله ای با دقت 300 متر برای تصویر برداری با طیف های مادون قرمز موج کوتاه است که در شناسایی آفات گیاهی و جنگل داری مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر ماهواره سنجشی، ماهواره مخابراتی هم در این ماهواره داریم که داده هایی از ماهواره در باند S و X به عنوان محموله های اصلی داده و تصویر مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است این ماهواره از محل روسیه در ساعت 9:13 پرتاب شد و در ساعت 2 بعد از ظهر توسط ایستگاه های زمینی قابل رویت است که دو ایستگاه ماهدشت و قشم جهت ارتباط با ماهواره وجود دارد.

در ادامه اینفوگرافیکی از جزییات فنی ویژگی ها، ماموریت ها و دستاوردهای ماهواره پارس 1 را مشاهده می کنید:

ویژگی های ماهواره پارس 1 +اینفوگرافیک

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماهواره «پارس 1» چه ویژگی هایی دارد +اینفوگرافیک" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماهواره «پارس 1» چه ویژگی هایی دارد +اینفوگرافیک"، کلیک کنید.