هاآرتص: هیچ گزینه جدی برای جایگزینی حماس وجود ندارد

هاآرتص: هیچ گزینه جدی برای جایگزینی حماس وجود ندارد

به گزارش اکسیداک روزنامه «هاآرتص» در این باره گزارش داد: اسراییل پس از بیش از پنج ماه جنگ نتوانست جایگزین جدی برای جنبش «حماس» برای حکومت بر نوار غزه ارایه کند.

این روزنامه نوشت: «سیاست اتلاف وقت و اقدامات فی البداهه اسراییل برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین تغییر نکرده است و تنها بر میزان ویرانی و رنج 2 طرف افزوده شده است.

طبق این گزارش، رفتار رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ ثابت می کند که حتی پس از یکی از بدترین بلایای تاریخ خود و بیش از پنج ماه جنگ، همچنان همان مشکلات بر ذهنیت سران این رژیم حاکم است.

به گزارش اکسیداک این رسانه گزارش داد: تنها چیزی که تغییر کرده شدت ویرانی عظیم در غزه، تعداد غیرقابل تصور کشته ها و بحران انسانی شدید و بحران اسرای اسراییل در غزه است.

هاآرتص در ادامه آورده است: تا قبل از جنگ فعلی، سیاست کابینه های مختلف اسراییل، به ویژه آنهایی که بنیامین نتانیاهو در راس آن قرار داشت، این بود که جدایی نوار غزه و کرانه باختری را تداوم بخشند تا از هرگونه فرصتی برای پیشرفت سیاسی جلوگیری کنند و اگرچه اسراییل پس از هفتم اکتبر تصمیم گرفت قدرت و تسلط حماس در غزه را از بین ببرد، اما از ارایه جایگزین جدی برای رسیدن به این هدف ناکام ماند.

معضل استراتژیک رژیم صهیونیستی

این رسانه همچنین گزارش داد: اسراییل امروز در یک معضل استراتژیک در غزه و لبنان قرار دارد و نتانیاهو خطرناک بودن وضعیت امنیتی و سیاسی را به افکار عمومی ارایه نمی کند، بلکه به جای آن افسانه هایی درباره موفقیت ها و دستاوردها همراه با امیدهای واهی به پیروزی مطلق می بافد.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی گرفتار یک معضل خطرناک و جنگ فرسایشی در 2 جبهه شده است.

«آموس هارییل» تحلیلگر مسایل نظامی هاآرتص در این باره گفت: این معضل توسط نتانیاهو درحال تشدید است که دغدغه اصلی او بقای شخصی و فرار از مجازات است.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (15 اکسیداک) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک های صهیونیست نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه ای» ادعایی آن ارزیابی می کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا 24 نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

311311

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هاآرتص: هیچ گزینه جدی برای جایگزینی حماس وجود ندارد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هاآرتص: هیچ گزینه جدی برای جایگزینی حماس وجود ندارد"، کلیک کنید.