شبکه یکپارچه تبلیغات؛ راهی برای تقویت چرخه اقتصادی سینما و سینماداران

اکسیداک گزارش می دهد؛

شبکه یکپارچه تبلیغات؛ راهی برای تقویت چرخه اقتصادی سینما و سینماداران

راه اندازی شبکه یکپارچه تبلیغات برای سینما های کشور به عنوان یکی از برنامه های سازمان سینمایی در سال 1403 میتواند در تقویت و احیای چرخه اقتصادی سینما تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری اکسیداک، راه اندازی شبکه یکپارچه تبلیغات و بازرگانی برای سینما های کشور یکی از برنامه هایی است که سازمان سینمایی و موسسه سینماشهر به عنوان بازوی فنی و زیرساختی این سازمان در سال 1403 دنبال می کند.

در حال حاضر کمتر از 20 مجموعه سینمایی در سراسر کشور امکان گرفتن تبلیغات محیطی و پخش تیزر را دارند که تقریباً همه آنها نیز از مجتمع های بزرگ سینمایی در تهران و شهر های بزرگ هستند و بیش از 300 سینمای دیگر کشور از این امکان و این منبع درآمدی بی بهره هستند.

از آنجایی که برقری عدالت فرهنگی از حیث امکانات و تسهیلات در دستور کار سازمان سنمایی قرار دارد، یکی از برنامه هایی که در سال جاری از سوی این نهاد پیگیری می شود، استفاده عادلانه از منابع درآمدی برای سینماداران است. این موضوع به ویژه پس از کاهش قابل توجه تعداد مخاطبن سینما در سال های 1399 و 1400 به دلیل شیوع کرونا که به تعطیلی برخی سالن های سینمایی خصوصی انجامید، بیشتر خود را نشان می دهد.

با توجه به مهیا شدن زیرساخت های اجرایی فنی و سختافزاری سینما ها و راهاندازی شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران (شناسا) درآمدزایی برای صاحبان سینما ها و صاحبان آثار با سهولت بیشتری انجام خواهد شد. پیشاز این تبلیغات سینما ها بهصورت جزیر های انجام میشدو هرکدام از سینما های بزرگ در این حوزه بهصورت مستقل عمل میکردند. به همین دلیل بیشاز نود درصد سینما های کشور بهویژه در شهر های کم برخوردار از این امکان بیبهره بودند.

آن گونه که در برنامه موسسه سینما شهر برای سال 1403 آمده است، با یکپارچه کردن سیستم تبلیغات در فیلم های سینمایی شاهد تبلیغات سینمایی بهصورت جذابتر با هزینه های تعدیلشده خواهیم بود.

درآمدزایی صاحبان سینما از طریق مدیوم تبلیغات سینمایی می تواند در تقویت چرخه اقتصادی سینما در حوزه اکران تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

سینما یکی از پرمخاطبترین و تاثیرگذارترین فضا های فرهنگی شناخته می شود که مخاطبان آن با گروه های سنی مختلف و تنوع سطوح اجتماعی و فرهنگی از هر قشر و گروهی میتوانند از آن بهرهمند گردند. همچنین مخاطبان سینما به ویژه خانواده ها، در کنار تماشای یک اثر سینمایی بهعنوان تفریح و اوقات فراغت با آشنایی از مراکز ارایه خدمات اجتماعی و فرهنگینیاز های خود را مرتفع کرده و در جریان روند تولید و تنوع اقتصادی جامعه نیز قرار می گیرند.

درآمدزایی از طریق تبلیغات در سینما همیشه به عنوان یکی از منابع درآمدی سینماداران مطرح بودهاست. با این حال تاکنون بهعلت عدم یکپارچگی و برنامه ریزی هماهنگ، فعالان شاغل در این حوزه نتوانستهاند از ظرفیت های موجود در اختیارشان بهرهبرداری کنند.

به این ترتیب، تنها تعداد محدودی از سینما های کشور که عمدتاً نیز در مرکز مشغول به فعالیت هستند از این منابع درآمدی بهره مند بوده اند.

اطلاع از مزیت های رقابتی تبلیغ در سینما شامل امکان بهرهبرداری همزمان از تبلیغات شنیداری و دیداری (تیزرها» در کنار تبلیغات محیطی، امکان تبلیغات هدفمند براساس جامعه مخاطب و ژانر فیلم ها و تمرکز حواس مخاطبان در سالن ها میتواند انگیز های برای ورود به این شکل تبلیغات برای صاحبان کالا و خدمات باشد.

به همین دیللی بود که موسسه سینماشهر با هدف بالفعل نمودن کلیه ظرفیت های تبلیغاتی در سینما های کشور و همچنین حرکت در مسیر ایجاد درآمدزایی ثابت برای سینماداران جهت پوشش بخشی از هزینه های سربار، شبکه تبلیغات سینمای ایران را طراحی کرده است. در این شبکه با یکپارچه سازی کلیه فضا های تبلیغاتی کشور و با نیت کمک به حذف واسطه های تبلیغاتی امکان تهاتر با صاحبان مشاغل و خدمات فراهم می شود. همچنین تعیین تعرفه های فعال برای انواع قالب های تبلیغاتی در سینما مانع از سردرگمی سینما داران و بروز آشفتگی مالی در این زمینه می شود

مهم ترین اهدافی که برای تاسیس شبکه تبلیغات یکپارچه سینمای ایران ارایه شده است عبارت اند از: احیای فضا های تبلیغاتی سینما ها با متمرکز نمودن کلیه ظرفیت های موجود، افزودن قالب های جدید تبلیغاتی بهصورت یکپارچه در تمامی سینماها، بالفعل کردن منابع درآمدی بالقوه موجود در فضای تبلیغات سینما و درنهایت درآمدزایی برای تمامی سینما های کشور جهت پوشش بخشی از هزینه های سربار.

در حال حاضر و پس از راه اندازی شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران (شناسا) و ارتقای سطح عملکرد سرورها، زیرساختلازم جهت نمایش تبلیغات روی پرده نمایش با استفاده از تکنولوژی فضای ابری فراهم شدهاست. به این ترتیب از این طریق میتوان باکس های تبلیغات فرهنگی و تجاری را و بهطور همزمان و بدون دخلوتصرف اپراتور ها در سراسر کشور به شکل همزمان به نمایش گذاشت. ضمن این که به گفته هاشممیرزاخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر، تمام درآمد و بهره اقتصادی این شکل از تبلیغات هم طبق توافق نامه ای که با انجمن سینماداران امضاشده است، در اختیار صاحبان سینما قرار خواهد گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شبکه یکپارچه تبلیغات؛ راهی برای تقویت چرخه اقتصادی سینما و سینماداران" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شبکه یکپارچه تبلیغات؛ راهی برای تقویت چرخه اقتصادی سینما و سینماداران"، کلیک کنید.