تقابل ایران گریز ناپذیر – اکسیداک

تقابل ایران گریز ناپذیر - اکسیداک

– تهاجم ایران یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود .

– تداوم حمالت وترورهای اسراییل دربیش از یک دهه گذشته در داخل کشور و منطقه و همزمان سکوت همراه با عدم پاسخگویی این باور و ذهنیت را در میان دشمنان و حتی ایرانیان ایجاد نمود که ایران توانایی تقابل مستقیم با اسراییل را نداشته و صرفا به جنگ ویا انتقام نیابتی اکتفا خواهدکرد.

– عملیات دیرهنگام ایران فارغ از تحلیل نظامی، چندین دستاورد رابه همراه داشته است:

1- پیام روشن به اسراییل، غرب و ناتو که ایران با حداکثر قدرت ملی و نظامی از منافع ملی خود دفاع و تحت هیچ شرایطی سکوت و عقب نشینی نخواهد داشت

2- پیام واضح به همسایگان برای حفظ استقالل خود و عدم تسلیم در برابر تهدیدات و فشارهای اسراییل

3- ایجاد یک ظرفیت بازدارندگی برای تغییر در معادلات و تصمیم گیری های اسراییل و غرب در منطقه خاورمیانه …

4- شکستن دیوار یاس و نا امیدی و ایجاد خودباوری در کشورهای اسلامی و عربی منطقه که شکست پذیری اسراییل ممکن خواهد بود

5- پیشگیری از تکرار ترور، انفجار و جنایات اسراییل علیه اشخاص، اهداف و منافع ملی ایران

6- شکسته شدن باور شکست ناپذیری اسراییل طی چهار دهه گذشته در افکار عمومی ایران، خاورمیانه و حتی جهانیان

7- ایجاد غرور و امید در دفاع از ملت مظلوم فلسطین در برابر تهاجمات رژیم کودک کش اسراییل

8- پشتیبانی و افزایش سطح توان تشکیلاتی، قدرت نظامی، سازماندهی و شجاعت نیروهای مقاومت درلبنان، عراق، سوریه، یمن در برابر تجاوزطلبی و جنایات اسراییل

9- ارتقاء سطح انسجام، وفاق وهمگرایی ملی ایرانیان دربرابر دشمنان ملت

10- ضرورت رویکرد استراتژیک به تهدیدات و هوشیاری حداکثری برای پرهیز از قرارگرفتن در تله حریف و یا تحلیل های رادیکال و افراطی جریانات داخلی. قطعاً جنگ آخرین گزینه برای مقابله با تهدیدات می باشد. تحلیل واقع بینانه از شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشور و همزمان ضرورت بهره مندی حداکثری از ظرفیت دیپلماسی برای کاهش یا عبور از تهدیدات و بازسازی روابط ، اعتماد دوجانبه و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان خصوصاً حوزه خلیج فارس، یک استراتژی عقلانی و انکار ناپذیر در شرایط کنونی است.

*دکتر سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دولت روحانی

216216

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تقابل ایران گریز ناپذیر – اکسیداک" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تقابل ایران گریز ناپذیر – اکسیداک"، کلیک کنید.