93/8 درصد مردم از شهادت آیت الله رییسی ناراحت شدند

93/8 درصد مردم از شهادت آیت الله رییسی ناراحت شدند

به گزارش خبرگزاری اکسیداک، قاسم زایری رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات 8 خرداد در هشتصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور نتایج نظرسنجی انجام شده درباره حادثه بالگرد رییس جمهور و میزان پیگیری و ناراحتی مردم در این اتفاق هولناک را رسماً اعلام کرد.

وی تاکید کرد: در ایام سانحه بالگرد رییس جمهور و برگزاری مراسم تشییع و در نهایت خاکسپاری آیت الله رییسی و همراهان شان، ما روزهای یکم تا چهارم خردادماه در پژوهشگاه یک نظرسنجی انجام دادیم که شامل دو بخش است؛ بخش اصلی مربوط به این حادثه غم بار است و بخش دوم به انتخابات ریاست جمهوری آتی برمی گردد.

زایری خاطرنشان کرد: در بخش اول که مربوط به حادثه است؛ ویژگی های جمعیت شناختی این نظرسنجی آمده که به صورت تلفنی در 31 استان انجام شده و به عنوان اولین سوال از مردم پرسیده شده چقدر این حادثه را پیگیری می کردند و احساس نگرانی داشتند. نتایج نشان می دهد 62.5 درصد لحظه به لحظه پیگیری می کردند و احساس نگرانی داشتند و 19/5 درصد تا حدودی اخبار را دنبال می کردند.

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات افزود: نکته مهم این است کسانی که در سال 1400 به آقای رییسی رای ندادند و به رقبای ایشان رای دادند، 66 درصد، موضوع را پیگیری می کردند و احساس نگرانی داشتند. کسانی که اساساً در آن انتخابات رای ندادند، 68 درصد از این حادثه احساس نگرانی داشتند و پیگیری می کردند.

وی ادامه داد: پرسیده شده چرا احساس نگرانی می کردید؟ جالب توجه این است که 86 درصد نگران جان و سلامت رییس جمهور و همراهان ایشان بودند و عوامل دیگر مثل نگرانی از جنگ و یا تهدیدات خارجی، گرانی طلا و یا هرج و مرج در کشور در مراحل بعدی قرار دارد.

زایری به عدد 93/8 درصد که مردم از شهادت آیت الله رییسی ناراحت شدند، اشاره کرد و افزود: نظر پاسخ گویان راجع به برخی از گزاره ها با پاسخ موافق اند یا مخالف؟ سوال شد، از جمله اینکه آیا از درگذشت آقای رییسی ناراحت شدند، پاسخ 93/8 درصد نشان دهنده عمق و تاثیر این حادثه است.

245245

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "93/8 درصد مردم از شهادت آیت الله رییسی ناراحت شدند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "93/8 درصد مردم از شهادت آیت الله رییسی ناراحت شدند"، کلیک کنید.