زنجیره ارزش افزوده طرح زراعت چوب باید مشخص شود

زنجیره ارزش افزوده طرح زراعت چوب باید مشخص شود

اکسیداک/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت حضور سرمایه‌گذاران در طرح زراعت چوب گفت: باید زنجیره ارزش افزوده طرح چوب مشخص شود.

علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز دوم مردادماه در نشست زراعت چوب با تاکید بر اهمیت کشت درختان برای جلوگیری از آلودگی و ایجاد هوای پاک اظهار کرد: همه دست اندرکاران این طرح فرصت را مغتنم بشمارند. درباره کاشت در روایات اسلامی تاکید شده و از سویی به لحاظ اقتصادی و رفاهی در بخش کشاورزی زراعت پر سودی است‌.

وی افزود: اگر طرح اجرا شود در استان خوزستان، شاهد ایجاد زنجیره صنایع چوب از جمله مبلمان و دیگر صنایع چوب خواهیم بود و صنایع نیز حتما باید همراهی کنند.

به گزارش اکسیداک، حسینی محراب ادامه داد: چوب اکثر مبلمان کشور از سوی کشور ترکیه تامین می‌شود و مبلمان ترکی گرانتر است و گفته شده عراق نیز کم کم در حال جلوگیری از واردات مبلمان ایرانی است و معلوم است که یک دست پنهان هوشمندی از کشور ترکیه در بازار بصره در مقابل ما موضع می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ما باید از کشاورز، تاجر و تولیدکننده حمایت کنیم. هیچ جای جهان مانند ایران منبت کاری انجام نمی‌شود. این صنعت باید دنبال شود و زراعت چوب نیز باعث فعالیت در این حوزه می‌شود.

استاندار خوزستان ضمن انتقاد از خام فروشی، گفت: محصولات ما با ارزان ترین قیمت خریداری می‌شود اما در بازار کشورهای دیگر به قیمت دلار فروخته می‌شود. هیچ جای جهان اینگونه نیست که قیمت محصولات کشاورزی و صیفی‌جات اینگونه فروخته شوند.

حسینی محراب افزود: این در حالی است که باید کشاورز از این سود بهره ببرد اما متاسفانه محصول را می‌خرند و ارزش افزوده‌ای که باید در جیب کشاورز خوزستانی برود، در جیب فرد دیگری می‌رود و این ظلم است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور سرمایه گذاران در طرح زراعت چوب تاکید کرد: باید زنجیره ارزش افزوده طرح چوب مشخص شود.

پایان خبر اکسیداک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زنجیره ارزش افزوده طرح زراعت چوب باید مشخص شود" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زنجیره ارزش افزوده طرح زراعت چوب باید مشخص شود"، کلیک کنید.