نقد و بررسی کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت – دارای درایو نوری – اروپا – 1216A1724

مرور:

کنسول بازی سونی پلی استیشن 5 با ظرفیت 825 گیگابایت – با درایو نوری – اروپا – 1216A

کنسول بازی پلی استیشن 5 که به اختصار PS5 نیز نامیده می شود، با ورود خود به دنیای کنسول های بازی، تحول بزرگی در بازار کنسول های بازی ایجاد کرده است. این محصول که توسط سونی طراحی شده است در سال 2020 به بازار عرضه شد و به طور همزمان مورد توجه تمامی گیمرها قرار گرفت. کنسول بازی پلی استیشن 5 با تغییرات عمده ای نسبت به کنسول های بازی نسل قبلی، توانسته به بهترین کنسول بازی موجود در عصر امروز تبدیل شود و فروش بالایی داشته باشد.

از آنجایی که این کنسول دارای قطعات گران قیمت و با ارزشی است، لازم است در هنگام خرید از فروشگاه مورد نظر دقت لازم را به عمل آورید تا از اصل بودن تمامی قطعات آن اطمینان حاصل شود. به همین دلیل است که فروشگاه فروشگاه های اینترنتی من با سابقه درخشان و رضایت مشتری، این کنسول بازی را در بین محصولات خود قرار داده است و شما می توانید به دو صورت آن را بلافاصله 6 هفته کاری خریداری کنید. شایان ذکر است که با تحویل 6 هفته ای محصولات چمدانی اینجانب قیمت محصول نسبت به بازار کاهش چشمگیری دارد.

بررسی کنسول بازی سونی پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 از نظر طراحی با نسل قبلی کنسول های بازی تفاوت زیادی دارد. نمای بیرونی این کنسول بازی اکثراً سفید است که در برخی قسمت ها از رنگ مشکی استفاده شده است. خطوط منحنی به کار رفته در طراحی این محصول زیبایی آن را دو چندان می کند.

این کنسول بازی علاوه بر طراحی جذاب، از مشخصات فنی و سخت افزاری بسیار قوی برخوردار است. این کنسول بازی از پردازنده AMD Zen 2 استفاده می کند که به راحتی می تواند بازی های سنگین را به راحتی انجام دهد. پردازنده گرافیکی این محصول GPU RDNA 2 است که عملکرد بسیار خوبی در وضوح تصویر بازی به گیمرها ارائه می دهد. تفاوت اصلی این محصول نسبت به نسل قبلی خود یعنی. پلی استیشن 4 جایگزین هارد دیسک های SSD 825 گیگابایتی به جای هارد دیسک های HDD است. این هارد SSD توانست بارگذاری بازی ها را در هنگام راه اندازی به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

طراحی سونی پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 (پلی استیشن 5) یک کنسول بازی سونی است که با طراحی منحصر به فرد و ویژگی های جدید خود تفاوت های چشمگیری با کنسول های بازی نسل قبلی سونی دارد. بدنه سونی پلی استیشن 5 به گونه ای طراحی شده است که می توان از آن به صورت افقی و عمودی استفاده کرد. اما تمرکز طراحی سونی بر استفاده عمودی است و ظاهری صاف و زیبا ایجاد می کند.

جعبه کنسول دارای پایه ای برای استفاده افقی نیز می باشد، اما برخی از کاربران گزارش داده اند که کنسول در صورت استفاده افقی کمی لیز است. همچنین جنس بدنه کنسول بسیار باکیفیت و لوکس به نظر می رسد و قابلیت جداسازی پنل های کناری آن امکان نظافت و تغییر ظاهر کنسول را فراهم می کند.

بر روی بدنه سفید کنسول، طرح های کوچک بسیاری از چهار نماد اصلی سونی وجود دارد که آن را زیباتر و خلاقانه تر کرده است. دکمه های پاور و خروج دیسک به همراه پورت های USB 3.0 و USB-C در لبه بالای سیاه رنگ قرار دارند. این پورت ها قابلیت انتقال اطلاعات و شارژ کنترلر را فراهم می کنند.

کنسول بازی سونی پلی استیشن 5 در مقایسه با نسل قبلی، سیستم خنک کننده پیشرفته تری دارد و با وجود اندازه بزرگتر، نویز و گرمای بسیار کمتری تولید می کند. این کنسول می تواند از خروجی تصویر 4K و درایو بلوری Ultra HD تا 100 گیگابایت پشتیبانی کند. این بدان معناست که می توانید بازی های باکیفیت با وضوح 4K و تجربه صوتی و تصویری بی نظیری را در این کنسول بازی کنید.

بررسی گریپ پلی استیشن 5 (DualSense)

گیم پد کنسول بازی سونی پلی استیشن 5 با نام DualSense یکی از ویژگی های قابل توجه این کنسول است. این کنترلر یکی از نقاط قوت سونی در مقایسه با کنسول ایکس باکس است. طراحی جدید و ارگونومیک دسته، وزن بیشتر و احساس بهتر در دست، پیشرفت هایی است که سونی در Dual Sense انجام داده است.

کنترلر PS5 بزرگتر از نسل قبلی است که وزن آن را افزایش داده است، اما همچنان در دست حس خوبی دارد و حس بازی با یک کنترلر با کیفیت را منتقل می کند. دکمه های L2 و R2 نیز تغییر کرده اند و به بازیکن احساس واقعی تری از شلیک سلاح های مختلف می دهد. در DualSense مقاومت دکمه ها به صورت هوشمند تنظیم می شود تا هنگام شلیک سلاح سبک، مقاومت کمتری احساس شود، در حالی که هنگام شلیک سلاح سنگین، مقاومت ماشه افزایش می یابد و حس یک سلاح سنگین را به بازیکن منتقل می کند.

همچنین فناوری لرزش دسته در Dual Sense نیز بهبود یافته است. بازیکنان می توانند ارتعاشات مختلفی را در زمان های مختلف تجربه کنند که هرگز در هیچ کنترلر دیگری وجود نداشته است.

در مورد کنترلر DualSense نیز باید گفت که این کنترلر جدید دارای ویژگی های نوآورانه ای است. DualSense دارای فناوری لمسی است که به کاربر اجازه می دهد احساسات و واکنش های مختلف را از طریق ارتعاشات دقیق و حساس منتقل کند. علاوه بر این، این کنترلر دارای یک پخش کننده صوتی و میکروفون داخلی است که به شما امکان می دهد صدا و چت صوتی را با دوستان خود پخش کنید.

پردازنده و سخت افزار کنسول بازی سونی پلی استیشن 5

کنسول بازی سونی پلی استیشن 5 از سخت افزار قدرتمندی بهره می برد که شامل پردازنده AMD Ryzen Zen، 16 گیگابایت حافظه رم GDDR6 و پردازنده گرافیکی AMD Radeon RDNA 2 است تا 10.3 ترافلاپس

کنسول بازی سونی پلی استیشن 5 با استفاده از حافظه SSD سرعت لود بازی ها را به شدت افزایش می دهد و صفحه نمایش بارگذاری در بازی ها تقریبا حذف می شود.

ظرفیت حافظه داخلی این کنسول 825 گیگابایت است که تنها از 667 گیگابایت آن می توان برای نصب بازی استفاده کرد.

نتیجه

طراحی منحصر به فرد، سخت افزار قدرتمند و ویژگی های نوآورانه کنسول بازی سونی پلی استیشن 5، آن را به انتخابی برجسته برای گیمرها تبدیل کرده است. با قابلیت‌های گرافیکی چشمگیر، زمان بارگذاری سریع‌تر و کنترلر DualSense، PS5 یک تجربه بازی بی‌نظیر را ارائه می‌کند. برای خرید کنسول بازی با قیمت مناسب و کیفیت بالا می توانید به سایت فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید.

سوالات متداول

ویژگی های برجسته کنترلر DualSense برای پلی استیشن 5 چیست؟

کنترلر DualSense دارای طراحی ارگونومیک با توزیع وزن بهبود یافته است. فشار دادن دکمه ها مطابق با بازی تنظیم می شود و حس دنیای واقعی را منتقل می کند. علاوه بر این، کنترلر دارای یک پخش کننده صوتی داخلی و میکروفون برای چت صوتی است.

ظرفیت ذخیره سازی کنسول بازی سونی پلی استیشن 5 چقدر است؟

پلی استیشن 5 با ظرفیت حافظه داخلی 825 گیگابایت عرضه می شود. البته تنها 667 گیگابایت از این فضا برای نصب بازی ها قابل استفاده است. این کنسول همچنین از حافظه خارجی از طریق درگاه های USB پشتیبانی می کند و به کاربران امکان می دهد گزینه های ذخیره سازی خود را برای نصب و داده های اضافی بازی گسترش دهند.

3.7/5 – (6 امتیاز)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت – دارای درایو نوری – اروپا – 1216A1724" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت – دارای درایو نوری – اروپا – 1216A1724"، کلیک کنید.