نقد و بررسی گوشی سامسونگ 256GB – S22 Ultra 5G – رم 12 – تحویل هفت هفته کاری3815

بررسی:

گوشی 256 گیگابایتی سامسونگ – S22 Ultra 5G – RAM 12 – تحویل در هفت هفته کاری

طراحی جدید و فوق العاده

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا این بار با طراحی تقریبا جدید و زیبایی ارائه شد. طراحی که شاید در مقایسه با پرچمداران نسل قبل سری S طراحی متفاوتی داشته باشد اما می توان گفت همچنان طراحی آشنا دارد. می توان گفت سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا تلفیقی از زبان طراحی پرچمداران سری اس و نوت این شرکت است. اما اصلی ترین نکته ای که ما را به یاد سری نوت در این گوشی می اندازد، وجود قلم هوشمند سامسونگ یا همان S Pen است. اما یکی دیگر از تفاوت های پیش بینی شده در طراحی در پشت و محل قرارگیری سنسورهای دوربین است. از معماری مستطیل شکل پشتی که سنسورهای دوربین قرار گرفته اند خبری نیست. البته لازم به ذکر است که طراحی قرارگیری سنسور دوربین این گوشی را پیش از این در برخی از گوشی های هوشمند این شرکت دیده بودیم، اما این اولین بار است که یکی از گوشی های پرچمدار این شرکت از چنین طراحی بهره می برد.

در نمای جلو چیز جدیدی وجود ندارد و شاهد یک صفحه نمایش هستیم که به طراحی جذاب Infinity O مجهز شده است. یک بریدگی دایره ای به شکل یک بریدگی در بالا و مرکز صفحه نمایش سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. البته انحناهای کناره های نمایشگر باعث شده است که حاشیه نسبت به نسل های قبلی تا حد ممکن کمتر باشد و در نهایت صفحه نمایش یکدست تر و جذاب تری داشته باشید. وجود فریم آلومینیومی در کنار مواد مرغوب، وزن این گوشی را 228 گرم کرده است. با توجه به اندازه و وزن باید گفت که در استفاده طولانی مدت باعث خستگی دست می شود. اما در عوض حس یک گوشی هوشمند پیشرو و قدرتمند را به کاربر منتقل می کند. از سوی دیگر، این متریال باکیفیت باعث شد تا Samsung Galaxy S22 Ultra قابلیت پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 را داشته باشد. با این تفاسیر سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا این قابلیت را دارد که به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب غوطه ور شود.

متخصص صفحه نمایش سامسونگ

سامسونگ همیشه در زمینه نمایشگرها حرفی برای گفتن داشته و توانسته عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا به عنوان پرچمدار خانواده گوشی های هوشمند گلکسی اس 22 به قدرتمندترین صفحه نمایش این شرکت مجهز شده است. جدا از طراحی زیبای بریدگی Infinity O و منحنی های کناره ها، باید بگوییم که با یکی از قدرتمندترین نمایشگرها در بین گوشی های هوشمند روبرو هستیم. سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا به صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 1440 در 3088 پیکسل مجهز شده است. این صفحه نمایش بسیار قدرتمند توانایی ارائه نرخ رفرش 120 هرتز را دارد و از این نظر تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. اما تفاوت اصلی صفحه نمایش این گوشی هوشمند با پرچمدار نسل قبل، روشنایی صفحه نمایش است. Samsung Galaxy S22 Ultra از صفحه نمایشی استفاده می کند که قادر است حداکثر روشنایی 1750 نیت (شمع در هر متر مربع) را ارائه دهد.

این اولین بار است که چنین روشنایی را در بین صفحه نمایش گوشی های هوشمند می بینیم. بنابراین باید به شما این اطمینان را بدهیم که صفحه نمایش این گوشی هوشمند توانایی ارائه عملکرد بسیار خوب و منحصر به فرد را در شرایط نوری مختلف دارد. حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز وضوح بسیار بالای صفحه نمایش شما را شگفت زده خواهد کرد و توانایی ارائه تصویری بسیار خوب و با کیفیت را دارد. باز هم قابلیت امنیتی حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش باکیفیت این گوشی قرار گرفته است. حسگر اثرانگشت اولتراسونیک این قابلیت را دارد که عملکرد بسیار خوب و سریع باز کردن قفل صفحه نمایش را ارائه دهد. نمایشگر همیشه روشن نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. البته به یاد داشته باشید که با فعال بودن این قابلیت، مصرف انرژی باتری به طور طبیعی افزایش می یابد. در مورد طراحی، همانطور که در قسمت طراحی اشاره کردیم، کناره ها برای صفحه نمایش منحنی هستند که لبه های نمای جلو را به حداقل ممکن کاهش داده است. در نتیجه تقریباً 90.2 درصد از نمای چهره به چهره به خود صفحه اختصاص داده می شود و این امر شما را با یک صفحه نمایش یکنواخت مواجه کرده است. در مجموع باید گفت که در این قسمت سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا تمامی نیازهای کاربر را تامین می کند و چیزی برای شما کم نمی گذارد.

اولین گوشی سری S با قلم هوشمند

Samsung Galaxy S21 Ultra اولین گوشی هوشمند پرچمدار از سری S سامسونگ بود که از قلم هوشمند یا S Pen پشتیبانی می کرد. اما برای استفاده از این خودکار هوشمند باید آن را به عنوان لوازم جانبی می خرید. اما این بار سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا مانند پرچمدار نسل قبل سری نوت از این قلم هوشمند و بسیار جذاب بهره می برد. در پایین قاب محل قرارگیری قلم هوشمند S Pen را می بینیم که ویژگی های بسیار جذابی دارد. البته امکانات در نظر گرفته شده برای این قلم هوشمند تفاوت چندانی با قلم به کار رفته در سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا ندارد. البته نباید فراموش کرد که این بار نسبت به نسل قبل، این خودکار توانایی ارائه عملکرد بسیار سریعتر و بهتر را دارد و به نوعی حس استفاده از یک قلم واقعی را به کاربر القا می کند. از طرفی امکانات حرکتی در نظر گرفته شده برای این قلم نیز کاربردهای جالبی را به همراه داشت. از این خودکار می توانید به عنوان شاتر دوربین نیز استفاده کنید.

دوربین آشنا و قدرتمند

از نظر سنسور دوربین، تفاوت چندانی با گلکسی اس 21 اولترا ندیدیم و سامسونگ با استفاده از سنسورهای دوربین با وضوح تقریباً مشابه نسل قبل و البته ویژگی های جدید سعی کرد عملکرد بهتری را ارائه دهد. سنسور قدرتمند و مشهور دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 به همراه سنسور پریسکوپ تله فوتو 10 مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی و سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی سنسورهای دوربین چهارگانه این را تشکیل می دهند. گوشی هوشمند

با توجه به تصاویر ثبت شده توسط سنسور دوربین اصلی، باید بگوییم که این گوشی قابلیت ثبت تصاویر باکیفیت در نور روز را دارد. بهره گیری از وضوح بالای سنسور دوربین اصلی منجر به نمایش جزئیات با دقت بالا در تصاویر خروجی ثبت شده شد. اما در نور شب به دلیل استفاده از دیافراگم مناسب و جذب نور بالا عملکرد بسیار خوبی از این سنسور دوربین خواهید دید. البته در هنگام ضبط تصاویر با کیفیت در نور شب، وجود امکانات نرم افزاری مانند عکاسی در حالت شب و عملکرد حرفه ای، امکان مشاهده تصاویر بدون نویز (نورهای مصنوعی در نور شب مانند نور لامپ) را از این گوشی هوشمند قدرتمند بار دیگر سامسونگ امکان زوم 100 برابری را برای این گوشی در نظر گرفته است که بدون هیچ تعریفی باید گفت نسبت به نسل های گذشته عملکرد بهتری از گلکسی اس 22 اولترا در این بخش شاهد بودیم.

وجود دو سنسور با رزولوشن 10 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو و تله فوتو امکان ثبت تصاویر پرتره بسیار جذاب را با این پرچمدار قدرتمند می دهد. باید بدانید که این دو سنسور به ترتیب قادر به زوم اپتیکال 10 برابر و 3 برابر (بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت تصویر) هستند. سنسور معروف 12 مگاپیکسلی اولتراواید سامسونگ که مدت هاست در پرچمداران این شرکت استفاده می شود، قابلیت ثبت تصاویر با زاویه دید وسیع 120 درجه را نیز فراهم می کند. در بخش فیلمبرداری، سامسونگ برای پرچمدار قدرتمند خود سنگ تمام گذاشته است. سنسور دوربین اصلی قابلیت فیلم برداری با حداکثر کیفیت 8K و سرعت 24 فریم بر ثانیه را دارد. عملکرد بسیار جذاب و کاربردی OIS یا همان Optical Image Stabilization نیز برای سنسورهای دوربین اصلی، پریسکوپ تله فوتو و تله فوتو این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. این ویژگی باعث شده تا لرزش های ناخواسته در هنگام فیلم برداری و ضبط تصویر به خوبی از بین برود و در نهایت شاهد عملکرد بسیار با کیفیتی باشید. در قسمت سنسور دوربین سلفی باز هم مانند نسل قبل شاهد حضور سنسوری با رزولوشن 40 مگاپیکسلی هستیم که نه تنها توانایی ثبت تصاویر بسیار جذاب و باکیفیت را دارد، بلکه در قسمت فیلمبرداری نیز وجود دارد. همچنین امکان ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K و 60 فریم. دوم اینکه توانایی ارائه عملکرد بسیار خوب را دارد.

پردازنده و باتری

مثل همیشه پرچمداران سامسونگ با دو پردازنده متفاوت با توجه به بازار فروش معرفی شدند و برای بازار ایران نیز این گوشی با استفاده از پردازنده انحصاری اگزینوس 2200 سامسونگ عرضه شد. استفاده از چنین پردازنده قدرتمندی باعث شد تا Samsung Galaxy S22 Ultra به راحتی از پس بازی های سنگین برآید و در کنار صفحه نمایش با نرخ رفرش 120 هرتزی، تجربه گیم پلی بسیار جذاب و باکیفیتی را به همراه داشته باشد. در حال حاضر Exynos 2200 قدرتمندترین پردازنده اختصاصی سامسونگ است که از معماری 4 نانومتری استفاده می کند. معماری 4 نانومتری در نظر گرفته شده برای این پردازنده طبیعتا تاثیر بسیار خوبی در صرفه جویی در مصرف باتری خواهد داشت. این پردازنده نسبت به پردازنده های با معماری 8 و 10 نانومتر از مصرف انرژی کمتری برخوردار است. ظرفیت باتری 5000 میلی آمپری انتخابی مناسب و قابل قبول به نظر می رسد. البته این گوشی قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 45 واتی را دارد اما متاسفانه در جعبه این گوشی شارژری (برای حفظ محیط زیست) وجود ندارد و باید آن را به عنوان لوازم جانبی خریداری کنید.

5/5 – (1 امتیاز)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی سامسونگ 256GB – S22 Ultra 5G – رم 12 – تحویل هفت هفته کاری3815" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی سامسونگ 256GB – S22 Ultra 5G – رم 12 – تحویل هفت هفته کاری3815"، کلیک کنید.