نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A73 5G ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت1090

بررسی:

گوشی سامسونگ گلکسی A73 5G با 256 رم و 8 گیگابایت ظرفیت

گوشی سامسونگ A73 با باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی، استفاده طولانی مدت در طول روز را تضمین می کند. این گوشی با پردازنده اسنپدراگون کارآمد شما را قادر می سازد تا به مدت طولانی و با سرعت بالا بازی کنید. برای بررسی ویژگی های Samsung A73 این مقاله را در سایت فروشگاه های اینترنتی مطالعه کنید.

بررسی فنی گوشی سامسونگ A73

گوشی سامسونگ A73 دارای ویژگی های فنی بسیار جذابی است. قاب پشتی مات این گوشی ظاهری زیبا و خوش ساخت به آن بخشیده و در دستان خانم ها و آقایان احساس راحتی و سبکی می کند. جدا از ظاهر زیبا، این گوشی بسیار سبک و قابل حمل است.

قاب پشتی پلاستیکی این گوشی محکم و بادوام است و روکش مات آن باعث می شود کثیفی و اثر انگشت روی آن دیده نشود. با این حال، باید مراقب آسیب جدی به قاب باشید.

فریم میانی این گوشی از آلومینیوم مرغوب ساخته شده که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خش دارد. این قاب حاوی پورت ها و دکمه های کاربردی گوشی است. در سمت راست گوشی دکمه پاور و دکمه های افزایش و کاهش صدا و در پایین قاب، درگاه شارژ، اسپیکر و میکروفون Type-C و در بالای گوشی، میکروفون دوم و پورت سیم کارت.

نمای کلی گوشی سامسونگ از نظر ظاهر، قاب و قرارگیری کلید عملکردی

طراحی گلکسی A73

گوشی سامسونگ A73 یک گوشی میان رده با طراحی زیبا و خوش ساخت با وزن 181 گرم است. سامسونگ A73 دارای ابعاد 163.7 x 76.1 x 7.6 میلی متر است، ضخامت مناسبی دارد و در مقایسه با رقبای خود باریک و زیبا به نظر می رسد.

جنس مورد استفاده در گوشی سامسونگ A73 پلی کربنات است. این ماده باعث می شود گوشی در برابر ضربه مقاوم باشد و ظاهری زیبا و مات به آن بخشیده است.

دوربین سلفی گلکسی A73 در سوراخ پانچ قرار گرفته و نمای جلوی گوشی را به خوبی حفظ کرده است.

صفحه نمایش سامسونگ A73

صفحه نمایش گوشی سامسونگ A73 با امکانات متنوع و فوق العاده ارائه شده است. این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگی است که با اندازه 6.7 اینچ تجربه بصری فوق العاده ای را ارائه می دهد. با وضوح Full HD و تراکم 393 پیکسل در اینچ، تصاویر با وضوح و وضوح بالا نمایش داده می شوند. صفحه نمایش Super AMOLED Plus با نرخ تازه سازی 120 هرتز نیز تجربه تماشای فیلم و بازی را بهبود می بخشد. همچنین صفحه نمایش این گوشی دارای روکش محافظ گوریلا گلس 5 است که ضد خش و ضربه بوده و از صفحه نمایش محافظت می کند.

صفحه نمایش سامسونگ A73 امکان نمایش تصاویر و مطالب با کیفیت را در محیطی روشن و شفاف فراهم می کند. نمایشگر این گوشی نیز از نسبت تصویر 20:9 بهره می برد و روی بالشتکی با نسبت تصویر 87 درصدی پنل جلویی گوشی قرار می گیرد که به تجربه بصری کمک می کند. با تمام این ویژگی ها صفحه نمایش گوشی سامسونگ A73 یکی از بهترین ها در رده خود است و رضایت کاربران را جلب خواهد کرد.

نرم افزار و رابط کاربری A73

گوشی سامسونگ A73 با اندروید 12 و رابط کاربری OneUi 4.1 عرضه می شود و به گفته سامسونگ تا 4 سال به روز رسانی نرم افزاری و تا 5 سال به روز رسانی امنیتی دریافت می کند که باعث بهبود عملکرد و سهولت استفاده از گوشی می شود.

این رابط کاربری روان و ویژگی های زیادی را برای کاربر ارائه می دهد. علاوه بر این، رابط کاربری OneUi 4.1 ویژگی هایی مانند «اتصال به ویندوز»، «روتین های بیکسبی» و «تغییر خودکار جوانه ها» را در اختیار کاربران قرار می دهد.

A73 با ارائه نسخه جدیدی از رابط کاربری و سیستم عامل برای Samsung A73، بر بهینه سازی نرم افزار و ارائه تجربه کاربری بهتر تمرکز دارد. این ترکیب نرم افزاری برای عملکرد بهتر و روان گوشی سامسونگ A73 در نظر گرفته شده است و از بروز باگ و مشکلات غیرمنتظره جلوگیری می کند.

گوشی سامسونگ A73 با رابط کاربری اندروید 12 و OneUi 4.1

سخت افزار گوشی سامسونگ A73

سامسونگ A73 دارای سخت افزار قدرتمند و ویژگی های برجسته است. این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می کند که به کاربر اجازه می دهد فضای ذخیره سازی را افزایش دهد. همچنین از پردازنده قدرتمند Snapdragon 778G 5G استفاده می کند که عملکرد و پشتیبانی بالای بازی ها و برنامه های گرافیکی را بهبود می بخشد. پردازنده گرافیکی Adreno 642L نیز برای عملکرد گرافیکی بالا استفاده می شود.

سامسونگ A73 در ظرفیت های مختلف برای رفع نیاز و بودجه کاربران عرضه می شود. این گوشی دارای 6 و 8 گیگابایت رم و 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. این تنوع در انتخاب نسخه مناسب به کاربر این امکان را می دهد که گوشی را با توجه به نیاز خود انتخاب کند، بنابراین در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر می توانید به سراغ نسخه 256 گیگابایتی بروید.

تراشه Snapdragon 778G 5G در سامسونگ A73 سریعتر و پایدارتر از نسل های قبلی است.

دوربین گوشی سامسونگ A73

دوربین گوشی سامسونگ A73 دارای لنز اصلی با وضوح 108 مگاپیکسل می باشد. با وجود قیمت مناسب این گوشی، عملکرد دوربین آن بسیار خوب است.

تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی A73 دارای جزئیات و کنتراست بالایی هستند. اما برخی از تصاویر بیش از حد پردازش شده و بیش از حد اشباع شده اند و در برخی موارد تصاویر بیش از حد نوردهی شده یا کمی تیره به نظر می رسند.

عملکرد دوربین در شرایط کم نور قابل قبول است، اما برای تولید تصاویر بدون نویز به حداقل منبع نور نیاز دارد. در شرایط شب، وجود نور محیط، مانند خیابان یا پارک، امکان ثبت تصاویر بدون نویز را فراهم می کند.

از نظر فیلمبرداری، A73 می تواند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و همچنین ویدیوهای 1080p با سرعت 60 و 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

لنز دوربین اصلی گوشی سامسونگ A73 دارای رزولوشن 108 مگاپیکسل است

اسپیکر سامسونگ A73

سامسونگ A73 دارای بلندگوهای استریو است که هر دو کیفیت عالی دارند. بلندگوهای این گوشی کیفیت صدای بسیار خوبی دارند و تریبل بالا و وضوح صدا به خوبی بیان می شود. همچنین باس موسیقی را به خوبی بازتولید می کند.

اسپیکر تماسی در بالای پنل جلویی این گوشی عملکرد بلندگوی دوم را دارد و باس و وضوح بسیار خوبی دارد که هیچ تفاوتی با اسپیکر اصلی ندارد.

باتری گوشی A73

باتری گوشی سامسونگ A73 دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت می باشد. این باتری همچنین دارای قابلیت شارژ سریع 25 واتی است. با استفاده از پردازنده اسنپدراگون بهینه شده و نمایشگر LED کم مصرف، باتری گوشی قادر است یک روز استفاده متوسط ​​مانند اینستاگرام و پیام های فوری را دوام بیاورد.

باتری 5000 میلی آمپری گوشی A73 به لطف ظرفیت بالا و بهینه سازی نرم افزاری، ظرفیت شارژ کافی برای یک روز کامل استفاده معمولی را فراهم می کند. با این حال، استفاده زیاد و نصب برنامه ها و بازی های سنگین می تواند باعث تخلیه سریعتر باتری شود. با شارژ یک ساعته گوشی تا 90 درصد شارژ می شود.

باتری 5000 میلی آمپری برای گوشی سامسونگ A73

مقایسه گوشی سامسونگ a73 در مقابل s21fe

Galaxy S21 FE ظاهری زیباتر و احساس برتری دارد. از نظر قابلیت های نمایشگر، گلکسی اس 21 FE حدود 89.6 درصد و گلکسی A73 حدود 87 درصد از پنل را به خود اختصاص داده اند.

هر دو گوشی فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون هستند و بدنه آن از پلاستیک ساخته شده است. پنل پشتی گلکسی اس 21 اف ای مشابه سری اس 21 است و در داخل مجموعه دوربین سه لنز و یک فلاش LED دیده می شود. اما پنل پشتی گلکسی A73 شباهت زیادی به نسل قبلی محصولات سری گلکسی A دارد که یک قاب دوربین به بدنه آن متصل است که شامل 5 سوراخ (چهار برای دوربین ها و یکی برای فلاش LED) است.

صفحه نمایش گلکسی اس 21 FE دارای فناوری پویا AMOLED 2X است و از HDR10 و نرخ به روز رسانی 120 هرتز پشتیبانی می کند، در حالی که گلکسی A73 از فناوری Super AMOLED و وضوح +FHD و نرخ تجدید 120 هرتز استفاده می کند.

از نظر نرم‌افزاری، هر دو گوشی One UI 4.1 مبتنی بر اندروید 12 را اجرا می‌کنند و سامسونگ قول داده است که تا چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه کند.

بخش سخت افزاری مهم ترین تفاوت این دو گوشی است. گلکسی A73 از پردازنده Qualcomm Snapdragon 778G 5G با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می کند و از کارت حافظه پشتیبانی می کند. در مقابل، Galaxy S21 FE از دو پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 5G و Exynos 2100 5G استفاده می کند و از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند.

در بخش دوربین، گلکسی A73 دارای تنظیمات دوربین چهارگانه با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و دو دوربین 5 مگاپیکسلی است. Galaxy S21 FE دارای تنظیمات دوربین سه گانه با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض است.

گلکسی A73 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 25 واتی استفاده می کند، در حالی که گلکسی اس 21 FE از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با همان سرعت شارژ و شارژ بی سیم 15 وات پشتیبانی می کند.

مقایسه مشخصات گوشی سامسونگ a73 با s21fe

سوالات متداول

نظر کاربران در مورد گوشی a73 چیست؟

برخی از کاربران از عملکرد قدرتمند این گوشی و کیفیت بالای دوربین های آن راضی بوده و تجربه ای عالی از استفاده از آن را گزارش می دهند. همچنین امکانات مختلفی که این گوشی در اختیار کاربران قرار می دهد از جمله پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و در دسترس بودن اتصال 5G از دیگر نقاط قوت این مدل است که کاربران را به خود جلب کرده است. عدم وجود جک 3.5 میلی متری هدفون و سرعت شارژ پایین از جمله نقاط ضعف این مدل است که برخی از کاربران از آن راضی نیستند.

چگونه سامسونگ A73 را در چمدان بفروشیم؟

فروش گوشی سامسونگ A73 در چمدان با تخفیف ویژه و بهترین قیمت موجود. بسته به نوع سفارش شما، این گوشی بلافاصله یا در عرض 5 هفته به دست شما می رسد. در صورت انتخاب گزینه ۵ هفته ای از تخفیف ویژه بهره مند خواهید شد.

هزینه خرید گوشی سامسونگ a73 128 می باشد

گوشی A73 دارای ویژگی های جذاب با دوربین عالی، قدرت سخت افزاری مناسب و مقاومت در برابر آب است. صفحه نمایش Super AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتز، عملکرد بسیار خوب پردازنده و نرم افزار بی عیب و نقص از مزایای این گوشی است. همچنین دوربین سلفی باکیفیت و قابلیت فیلم برداری 60 فریم بر ثانیه نیز بر جذابیت این گوشی افزوده است.

از دیگر مزایای A73 می توان به باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از کارت حافظه خارجی، اینترنت پرسرعت 5G و وزن سبک اشاره کرد.

با توجه به مزایا و قیمت مناسب، گوشی سامسونگ A73 انتخاب خوبی است و برای کاربرانی که قصد خرید گوشی میان رده با عملکرد خوب را دارند، این گوشی می تواند انتخاب خوبی باشد.

خلاصه

به طور خلاصه، سامسونگ A73 با باتری 5000 میلی آمپری خود عملکرد رضایت بخشی را برای استفاده روزمره ارائه می دهد. اگرچه ممکن است برای کارهای پرقدرت یا بازی های سنگین طولانی مدت عالی نباشد، باتری کافی برای فعالیت های معمولی را فراهم می کند. از طریق این سایت می توانید گوشی سامسونگ A73 را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید. برای اطمینان از تحویل کالا، 48 ساعت پس از تایید پرداخت، فاکتور الکترونیکی برای شما ارسال می شود.

4/5 – (5 امتیاز)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A73 5G ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت1090" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A73 5G ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت1090"، کلیک کنید.