۱۶ پروژه، قطار نظام و تعلیم و تربیت کشور را به حرکت در می‌آورد

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اکسیداک:

۱۶ پروژه، قطار نظام و تعلیم و تربیت کشور را به حرکت در می‌آورد

وزیر آموزش و پرورش از اجرای دستکم ۱۶ پروژه، برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری اکسیداک، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش صبح سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری اکسیداک مبنی بر اقداماتی که برای آغاز سال تحصیلی اندیشیده‌اند، بیان کرد: امسال برای حدود ۱ میلیون و پانصد هزار دانش آموز کلاس اولی بیش از ۶ ماه کار شبانه روزی شکل گرفته است.

به گفته مقام عالی نظام تعلیم و تربیت کشور بیش از ۹ میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی و ۱۶ میلیون دانش آموز نیز در کل کشور در حال تحصیل هستند.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه اظهار داشت: برای تامین و چاپ کتب آموزشی، تهیه، تامین و تجهیز فضای آموزشی، کلاس‌‍ بندی، سامان‌دهی، جذب نیروی انسانی و… حداقل ۱۶ پروژه خرد با تلاش شبانه روزی همکارانم در حال انجام است تا قطار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید به حرکت درآید.

کاظمی در پاسخ به پرسشی درباره کمبود فضای آموزشی، اضافه کرد: کمبود فضای آموزشی و کمبود معلم اتفاق تازه‌ای نیست. از زمانی که شخص من تحصیل می‌کردم کمبود فضای آموزشی، مشکل نظام تعلیم و تربیت کشور بوده، اما این کمبود‌ها تامین شده است.

وی افزود: کمبود معلم همیشه بوده است و اساسا باید وجود داشته باشد چرا که قرار نیست همه معلمان ما استخدام رسمی آموزش و پرورش باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از نیروی مورد نیاز در مدارس کشور توسط معلمین حق‌التدریس، اضافه کار معلمین و نیرو‌های با تجربه بازنشسته تامین می‌شود، افزود: اما کمبود فضا در کلان کشور وجود دارد.

کاظمی با اشاره به نشستن ۳ دانش آموز در یک نیمکت را اتفاقی بدیهی خواند و تاکید کرد: اما تراکم کلاس‌ها با ۳۰ تا ۴۰ دانش آموز متاسفانه وجود دارد و این نیز به توزیع نامناسب جمعیتی در سطح کشور است.

وی ادامه داد: تلاش داریم از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و این تراکم را در وضعیت متعادلی نگه داریم.

وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از کمبود فضای آموزشی در کشور تصریح کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی ۸ متر است و در کشور ما سرانه فضای آموزشی است و ۳/۵ متر است و این ممکن است در برخی از استان‌ها از این رقم هم کمتر باشد.

وی در ادامه افزود: در تلاش هستیم تا تراز نیروی انسانی و تراز فضای آموزشی را در یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به حد استاندارد برسانیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۱۶ پروژه، قطار نظام و تعلیم و تربیت کشور را به حرکت در می‌آورد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۱۶ پروژه، قطار نظام و تعلیم و تربیت کشور را به حرکت در می‌آورد"، کلیک کنید.