یادمان مدرسه «پیروز» در بهبهان ساخته شود

یادمان مدرسه «پیروز» در بهبهان ساخته شود

یادمان مدرسه «پیروز» در بهبهان ساخته شود

اکسیداک/خوزستان نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ساخت یادمان مدرسه «پیروز» در این شهرستان تاکید کرد.

محمد طلا مظلومی در یادواره شهدای دانش آموز مدرسه پیروز که شامگاه سوم آبان ماه در بهبهان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شهرستان اظهار کرد: بهبهان سرزمینی است که نه تنها در دوران انقلاب بلکه در طول تاریخ در برابر ظلم استبداد و استعمار  مقاومت کرده است.

به گزارش اکسیداک وی افزود: شهرستان بهبهان در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۱۰۰ شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. این شهرستان همچنین قدمگاه امام رضا(ع) است.

مظلومی بیان کرد: مدرسه پیروز در ۴ آبان مورد اصابت موشک قرار گرفت و این شهرستان در حادثه ۱۹ دی ماه هم تحت بمباران شیمیایی قرار گرفت و دارای تعداد زیادی جانباز شیمیایی است.

وی عنوان کرد: ساخت مدرسه ای در شان خانواده های شهدا و ساخت یادمان مدرسه پیروز و اشاره به افتخارات مردم شهرستان بهبهان در عرصه ایثار و شهادت از انتظارات مردم بهبهان از وزارت آموزش و پرورش است. 

عصر روز چهارشنبه چهارم آبان ماه ۱۳۶۲ مدرسه راهنمایی «شهید حمداله پیروز» در شهرستان «بهبهان» مورد اصابت موشک ارتش بعثی عراق قرار گرفت و ۶۹ دانش آموز ۴ معلم و خدمتگزار مدرسه و در مجموع ۷۴ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۱۳۰ دانش آموز و ۱۰ معلم مجروح شدند. 

پایان خبر اکسیداک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یادمان مدرسه «پیروز» در بهبهان ساخته شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یادمان مدرسه «پیروز» در بهبهان ساخته شود"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه