احداث تصفیه خانه فاضلاب منطقه 22 به کجا رسید؟

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به اینکه بیشترین شکواییه های مردمی در بخش فاضلاب مربوط به منطقه 22 تهران است، گفت: هماهنگی بین شهرداری و آبفای تهران برای حل این مشکل وجود دارد و امیدواریم مشکل فاضلاب منطقه 22 در سال جاری حل شود.

به گزارش اکسیداک مشکل فاضلاب منطقه 22 دیگر موضوع جدیدی نیست و چندین سال است مجتمع نشینان این منطقه با آن دست و پنجه نرم می کنند. سال های اخیر اخباری در زمینه تلاش برای ساماندهی این وضعیت منتشر شده است ولی مشکل هنوز به قوت خود باقی است.به گفته رییس اداره محیط زیست شهر تهران کوشش می شود حداکثر تا پایان امسال با نصب تصفیه خانه های محلی، فاضلاب منطقه 22 سامان یابد.

علیرضا رحمتی در گفت و گو با اکسیداک افزود: منطقه 22 از جمله مناطقی است که هنوز اگوی شهری (سیستم دفع فاضلاب به روش مختلط ) در آن انجام نشده است. بر اساس قوانین و مقررات راه و شهرسازی قرار بود در منطقه 22 مجتمع های مسکونی سیستم های تصفیه فاضلاب متناسب با حجم فاضلاب تولیدی داشته باشند و بعد شهرداری پایان کار صادر کند ولی این کار صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به خصوصیات زمین شناسی منطقه که سنگ بستر آن بالاست، امکان احداث چاه های جذبی وجود ندارد و به خاطر حجم زیاد جمعیت در آن منطقه در مجتمع های فراوان و مرتفع آن حجم فاضلاب تولیدی به شدت افزایش یافته است. در برخی مجتمع ها موجب تجمع فاضلاب در طبقات پایین و پارکینگ ها شده است.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران اضافه کرد: این موضوع از طریق مجلس هم پیگیری شد تا در اولویت ویژه قرار بگیرد. در جلساتی که با آب و فاضلاب شهر تهران داشتیم قرار شد نصب پکیج های سیستم های تصفیه فاضلاب محلی در اولویت قرار گیرد و  در دست اقدام و پیگیری است.

وی با بیان اینکه وضعیت فاضلاب یکی از مشکلات جدی منطقه 22 است،اظهارکرد: بیشترین شکواییه های مردمی در بخش فاضلاب مربوط به منطقه 22 تهران است. نصب تصفیه خانه های محلی در این منطقه یکی از اولویت های ویژه شرکت آب و فاضلاب است و تاکنون چند مجوز برای اقدام به منظور نصب تصفیه خانه محلی صادر شده است.

رحمتی یکی از  مشکلات برای نصب تصفیه خانه را «زمین» ذکر کرد و گفت: با شهرداری هماهنگ کردیم تا در اختیار قرار دادن زمین برای احداث سیستم تصفیه خانه فاضلاب را در اولویت قرار دهد. هماهنگی بین شهرداری و آبفای تهران وجود دارد و امیدواریم مشکل فاضلاب منطقه 22 در سال جاری حل شود.

پایان خبر اکسیداک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "احداث تصفیه خانه فاضلاب منطقه 22 به کجا رسید؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "احداث تصفیه خانه فاضلاب منطقه 22 به کجا رسید؟"، کلیک کنید.