رویکرد وزارت بهداشت در سلامت کودکان؛ کاهش مرگ و میر و زندگی است

رویکرد وزارت بهداشت در سلامت کودکان؛ کاهش مرگ و میر و زندگی است

رویکرد وزارت بهداشت در سلامت کودکان؛ کاهش مرگ و میر و زندگی است

رییس مرکز جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه رویکرد اصلی ما کاهش مرگ و میر کودکان در کشور و زندگی سالم آنهاست افزود: رشد مناسب فیزیکی کودکان و تکامل کودکان برای نظام سلامت اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری اکسیداک صابر جباری با اشاره به کاهش مرگ و میر کمتر از ۵ ساله ها در کشور از ۱۳۵ به ۱۵ در هر هزار کودک از قبل از انقلاب تا کنون گفت: شاخص مرگ و میر نوزادان در قبل از انقلاب ۳۲ بوده که به ۸.۲ در هر هزار تولد زنده رسیده است. در تمام شاخص های مربوط به مرگ و میر کودکان در منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت وضعیت مطلوبی داریم.

وی ادامه داد: شایع ترین علت نوزادان در کشور سندروم تنفسی به علت نارسی نوزادان است. در بازه سنی یک تا ۵۹ ماهگی بیماری های عفونی واگیر و انگلی در دهه های گذشته جان تعدادی از کودکان را می گرفت اما با توسعه خدمات و زیرساخت های سلامت این بیماری ها تا حد زیادی محدود شده و متاسفانه سوانح و حوادث هر ساله تعداد قابل توجهی از کودکان و آینده سازان کشور را قربانی می کند.

رییس مرکز جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه در کنترل و کاهش حوادث و سوانح عوامل مختلفی از جمله پلیس وضعیت جاده ها و خودرو ها و عامل انسانی دخیل هستند گفت: در سوانح بحث ارتقای سواد سلامت و فرهنگسازی از سوی والدین به کودکان اهمیت زیادی دارد.

به گفته دکتر جباری کاهش تعداد کودکان قربانی در حوادث و سوانح می تواند در جوانی جمعیت نیز تاثیر گذار باشد چراکه نوزاد متولد شده و رشد یافته اما متاسفانه بر اثر حوادث و سوانح کودکان را از دست می دهیم.

وی تاکید کرد: وقتی نوزادی متولد می شود تا پایان ۵ سالگی سلامت او حداقل ۱۶ بار پایش و بررسی می شود و از امسال باتوجه به نقش بالای حوادث و سوانج در مرگ و میر کودکان برنامه ای برای آموزش و بازآموزی احیای پایه کودک تهیه شده تا احیای کودکان در بیمارستان ها به خوبی انجام شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رویکرد وزارت بهداشت در سلامت کودکان؛ کاهش مرگ و میر و زندگی است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رویکرد وزارت بهداشت در سلامت کودکان؛ کاهش مرگ و میر و زندگی است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه