طرح تشدید نظارت بهداشتی عید قربان آغاز شد

طرح تشدید نظارت بهداشتی عید قربان آغاز شد

سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: طرح تشدید نظارت بهداشتی در سراسر کشور به مناسبت عید قربان از 6 صبح فردا (دوشنبه 28 خرداد) آغاز و بیش از یک هزار و 850 جایگاه ثابت و سیار دام زنده به مردم خدمات رایگان ارایه می دهند.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری اکسیداک از وزارت جهادکشاورزی، سازمان دامپزشکی در اطلاعیه ای به مناسبت عید سعید قربان، انجام این سنت حسنه جایگاه های ثابت و سیار عرضه دام زنده را با حضور ناظران بهداشتی و شرعی و با همکاری استانداری ها، فرمانداری ها و شهرداری ها و به منظور رفاه حال مردم، سلامت جامعه و سهولت در انجام کارها، در سراسر کشور از 6 صبح تا 14 بعدازظهر فردا (دوشنبه) ایجاد می کند.

خدمات رایگان در این جایگاه های ثابت و سیار در حوزه نظارت بهداشتی و کشتار از سوی سازمان دامپزشکی کشور ارایه می شود.

3 هزار و 580 نفر از دامپزشکان در جایگاه های ثابت و سیار برای نظارت و توصیه های بهداشتی حضور خواهند داشت ضمن آنکه در این محل ها بروشور هایی حاوی توصیه ها و رعایت نکات بهداشتی پس از ذبح دام به مردم ارایه خواهد شد.

سازمان دامپزشکی کشور توصیه کرد: مردم پس از دریافت گوشت در کیسه های مخصوص برای طی شدن جمود نعشی و جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری های مشترک میان انسان و دام آن را به مدت 24 ساعت در دمای یخچال بگذارند، ضمن اینکه با این اقدام، گوشت طعم بهتری پیدا می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرح تشدید نظارت بهداشتی عید قربان آغاز شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرح تشدید نظارت بهداشتی عید قربان آغاز شد"، کلیک کنید.